Gillar verkligen bilderna, den första är väldigt stämningsfull och gillar droppet från svannäbben.
Den andra - hur (om) är den behandlad? Tycker den visar klart vad det är - samtidigt som den är härligt abstrakt. Är det bara en motljuseffekt bakom löven, eller bildbehandling också? *nyfiken*
mvh Martin
Den andra bilden är dubbelexponerad i kameran, med obehandlad efteråt. Jag har dubbelexponerat en skarp bild med en något oskarp.
Aha… tack, det förklarar bilden.
mvh Martin
#1 Gillar verkligen den med trädgrenen och vattnet. Mycket vacker och stämningsfull!

Bägge bilderna är vackra och som mihe säger stämningsfulla.
mvh/bjorsa

Snygga bilder, den andra blev riktigt läcker. Har du dubbelexponerat i en digital kamera, det har jag funderat på hur man gör.
Hälsningar
Robert
Alla kameror kan det inte men Nikons D2X och D200 kan det iallafall.
Tidigare, på den analoga tiden, Canon EOS 100, körde jag lite dubbelexponering. Det blev mycket effektfulla bilder. Fotade bl.a. blommor, träd mm och fick fram en "glöd" i bilden. Dock ej i klass med #1.
För att att dubbelexponera i kameran dubblerade jag slutartiden för att inte få överexponerade bilder samt låste frammatningen av filmen.
Vet inte om det går att dubbelexponera i en Canon 30D. Någon som vet eller är det efterbehnadling som gäller?
//Stefan
I fallet att dubbelexponeringen sker på film måste varje enskild bild underexponeras för att inte summan skall bli en överexponerad bild.
I fallet att man dubbelexponerar i en DSLR löser kameran själv den saken.