Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 600 ggr
Bullan
0

Bra el för mörk?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vet inte riktigt vad jag tycker om denna bild… det blev  en sorts effekt över bilden som jag ev gillar men vet inte riktigt!?! Vad tycker ni?

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

pellepiano
0

Varken eller =) Det är balansen som är fel tyker jag. Jag skulle mörka ned pälsen ordentligt så den blir lika mystiskt mörk som "ansiktet". Det är en häftig bild och skulle verkligen göra sig, om inte pälsen drog ögonn till sig.

Pasi
0

Foto är konst och konst är subjektivt. Tycker man om något så är det också "rätt" oavsett rådande normer.
Jag har sett mycket diskussioner runt om en bild skall vara ljusare, mörkare, ha högre färgmättnad osv…men allt detta är bara personliga åsikter färgade av hur vi själva är betingade av lärare, normer o dyl.
Nog om det!Skrattande

Jag tycker om bilden!Glad

irma
0

Fin katt, gillar bilden men som pellepiano sa så möjligen lite mörkare där pälsen är som ljusast så man får ögonen mer på ansiktet på katten. Ett härligt ljus i ansiktet och ger katten en mystik. Skrattande

Bullan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för konstruktiv kritik från er alla!!!Skrattande

Har provat göra pälsen i kragen så att den matchar ansiktet…

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Banio
0

Som sagts ovan är allt subjektivt när det gäller om en bild är bra eller inte. Men den sista varianten är suverän tycker jag!

Annars brukar jag spara mina bilder minst en vecka, plocka fram och titta på dem ett antal gånger. En titt räcker aldrig för att bedöma en bilds kvalitet. Efter en vecka kan man mera "känna" om bilden är rätt eller inte.

pellepiano
0

Jag tror den ska fram eller något tillbaka, inte ligga så centrerad.

Bullan
0

Tack för all input!Glad

#6 Jo, du har rätt…placeringen är inte braObestämd Jag ser att jag får nog lägga till mera luft ofanför huvudet och mera till höger. Den känns litet för "nära" på nått sätt.

dolfen
0

Gillar den 1:a förutom att bakgrunden inte är riktigt svart.

Gillar den 2:a där bakgrunden är svart.

En 3:e variant kunde vara att plocka bort även den sista pälsen från 2:a!?

Banio
0

Pröva att spegelvända bilden samtidigt som du lägger till luft