Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 379 ggr
LXMBRG
0

Åh, ångest!

Var precis nere vid fotoaffären här där jag bor. De reade ut en Fujifilm FinePix S5600 för 2.999:-

Billigt!

Fick lite ångest, då jag precis införskaffat mig en S2 för 3.700:-

Det känns som om det varit bättre att spara 700:- och till exempel köpt S5600 istället. Men å andra sidan är jag helnöjd med min S2 (- har testat S3:an, och det är ingen större skillnad, så därför köpte jag den billigare S2:an istället.

Jag läste ett drös recensioner innan mitt köp, och S5600 fick inga riktigt övertygande betyg om jag ska vara ärlig. Medans S2:an framstod som väldigt bra i sin klass, och en av de bättre kamerorna som kom förra året.

Snälla, säg att S2:an var ett bättre kök än S5600? :(

bjorsa
0

De kommer alltid att finnas bättre affärer än den du nyss gjort men gjort är gjort inget att gräma sig över :-)Men s2 är väl en kanon kamera dessutom finns de ju tillbehör till den http://raynox.co.jp/english/digital/S2is/index.htm

mvh/bjorsa

Mandrakonian
0

det var dyrt för en sån kamera 2496 med frakt i alfa digi. Ps man kan ta bra bilder med vilket kamera som helst har jag fått lära mig,.

LXMBRG
0

Dyrt? Det var det billigaste på Pricerunner at  the time, och jämfört med samtliga affärer i stan också :)

broderbluff
0

Men pricerunner har inte alla internetaffärer inlagda, tänk på det ^^

LXMBRG
0

Jag sökte på Google också. Jag är som sagt inte orolig över VAD jag betalade, utan att det kanske hade varit mer värt att betala 700:- mindre och köpa den andra.

gurin
0

Det lönar sig sällan att i efterhand fundera över sina köp. Använd den du har köpt, gå ut och fota lite. Du kan inte ändra dig och om du i alla fall skulle lämna tillbaka det du handlat för att handla ett en annan produkt så hamnar du i samma situation efter detta köp. Tänk om någon annat varit bättre.

Nästa köp blir om två till tre år. Till dess fota med din S2.

mvh/gurin

Rille
0

Inte stor mening med att vara less på ett beslut man redan tagit.

Dock kan man väl konstatera att S5600 vann pris i sin kameraklass på EISA awards om jag inte minns fel.

Tror dock inte att skillnaden kamera-mässigt är speciellt stor?!