Åh, ångest!
Var precis nere vid fotoaffären här där jag bor. De reade ut en Fujifilm FinePix S5600 för 2.999:-
Billigt!
Fick lite ångest, då jag precis införskaffat mig en S2 för 3.700:-
Det känns som om det varit bättre att spara 700:- och till exempel köpt S5600 istället. Men å andra sidan är jag helnöjd med min S2 (- har testat S3:an, och det är ingen större skillnad, så därför köpte jag den billigare S2:an istället.
Jag läste ett drös recensioner innan mitt köp, och S5600 fick inga riktigt övertygande betyg om jag ska vara ärlig. Medans S2:an framstod som väldigt bra i sin klass, och en av de bättre kamerorna som kom förra året.
Snälla, säg att S2:an var ett bättre kök än S5600? :(

De kommer alltid att finnas bättre affärer än den du nyss gjort men gjort är gjort inget att gräma sig över :-)Men s2 är väl en kanon kamera dessutom finns de ju tillbehör till den http://raynox.co.jp/english/digital/S2is/index.htm
mvh/bjorsa

det var dyrt för en sån kamera 2496 med frakt i alfa digi. Ps man kan ta bra bilder med vilket kamera som helst har jag fått lära mig,.
Dyrt? Det var det billigaste på Pricerunner at the time, och jämfört med samtliga affärer i stan också :)

Men pricerunner har inte alla internetaffärer inlagda, tänk på det ^^
Jag sökte på Google också. Jag är som sagt inte orolig över VAD jag betalade, utan att det kanske hade varit mer värt att betala 700:- mindre och köpa den andra.
Det lönar sig sällan att i efterhand fundera över sina köp. Använd den du har köpt, gå ut och fota lite. Du kan inte ändra dig och om du i alla fall skulle lämna tillbaka det du handlat för att handla ett en annan produkt så hamnar du i samma situation efter detta köp. Tänk om någon annat varit bättre.
Nästa köp blir om två till tre år. Till dess fota med din S2.
mvh/gurin
Inte stor mening med att vara less på ett beslut man redan tagit.
Dock kan man väl konstatera att S5600 vann pris i sin kameraklass på EISA awards om jag inte minns fel.
Tror dock inte att skillnaden kamera-mässigt är speciellt stor?!