Naturbilder- Kritik!?
Var ute häromdagen och fotade lite natur, mest en bäck som vi har här i närheten.
Skulle gärna vilja ha konstruktiv kritik på dessa bilder!
Mvh Jessica
Hmmm! Vart tog bilderna vägen?

Den första var finast, dom andra två var lite för mycket runt omkring enligt min mening.. Fint :)
Dom är jätte fina alla 3, men den första blev lite för blå. Men eftersom jag själv också fotat mycket rörligt vatten vet jag hur svårt det är att få till det. 3,an tilltalat mej mest. Härlig natur och mycket färger.

Tack så mycket!
Jag ville fånga naturen runtomkring och inte bara bäcken i de två sista bilderna…

lite mörla de sista kanske.. och den första lite blå som du sa.. det är lite för mycker rörigt i de två sista kanske..men jag tycker ändå att du lyckades riktigt bra!

Tycker verkligen om den första.
Får lite fantasy känsla över den. Hur fick du till den? Ser skymter av lite lila i vattnet.
Mvh:Mattias

#8 tack så mycket.
#9 tack =)
jag har faktisk ingen aning om hur de olika färgerna kom till… Det är i och för sig ett pyttelitet fall där jag fokuserade, så det kanske har något med saken att göra. Sen gjorde nog den långa slutartiden en del den också.

Okej tack för svaret=)
Älskar den första iaf. Keep it up
Mvh:Mattias

Jättefina bilder. Bra exponeringar.
Anledningen till färgerna är att vitbalansen är ställd på auto och kameran har en tendens att dra mot blått då om det är mycket vitt som den känner av…
Du kan testa att ställa in egen Vitbalans med en vit halvtransparent bricka….
Det går faktiskt att använda ett vanligt vitt kaffefilter också..på det sättet också…

Just det…du kan justera om vitbalansen i bilden i photoshop eller Gimp om du går in under nivåer. Testade litet och om du vill kan jag lägga upp en där jag justerat med hjälp av gråpunkten…

#11 Tack så mycket =)
#12 Tack! =)
Du får gärna lägga upp en bild! Alltid kul att se =)

Tack! Ska testa, det blev mycket snyggare =)

#16 Men ändra inte bild 1, den vinner inget på det anser jag. Läcker bild!

Tack!