Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 4413 ggr
Robert
0

Sexiga bilder...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag fotograferar modeller så brukar jag tänka på att ta en mängd varierande bilder på dom jag fotograferar. Modellerna vill ha en portfölj med varierande bilder med olika ansiktsuttryck, ställningar, sidor, helkropp och halvkropp.

Det är ofta lätt att man fastnar i en vinkel, en position, men jag försöker hoppa runt som en apa runt mina modeller. När kroppen värker mot slutet av dagen och musklerna ömmar dagen efter då känns det i kroppen att jag har bytt vinklar.

Marina Yakushevoi var en av tre modeller jag fotografera i fredags hemma hos en kompis till mig. Min kompis Ulli tar hand om barn under dagtid, beundrandsvärt.

Nu försökte jag få en sexig look på Marina. Hur känns bilderna, är det någon utav dom som känns mindre sexig, känns dom tillräckligt sexiga eller inte alls sexiga, saknas det något? Min tanke är att bilderna ska kunna fungera i ett modemagasin typ Vogue, Elle eller liknande.

Alla kommentarer som kan hjälpa välkomnas!

Hälsningar

Robert Hammar

Robert
0

Så här ser en medelfinsk fru ut på en campingsemester…

Robert
0

…och i den här bilden kan man ana gardinuppsättningen i bakgrunden…

Hälsningar

Robert

berra
0

Fina bilder ,och modeller…blir lite avundsjuk..men bara lite.

atilla
0

Om nu bilderna ska bedömas efter graden sexighet är det ingen tvekan om jag tycker den sista blev bäst. Inte enbart på grund av att skjortan är uppknäpt utan främst för att hennes ansiktsutryck ser mer naturligt ut här. Min känsla på de andra två är att hon "grimaserar" vilket inte är så sexigt. Den sista däremot…. DEN…! :-)

/Magnus

jojjehanna
0

#1 …det tror jag inte på Flört

bjorsa
0

Har svårt att se någon sexighet men däremot ser hon sensuell ut i #2 som jag tycker är bäst men min smak är ju inget att hänga i granen :-)

mvh/bjorsa

Martin
0

Jag är lite inne på samma sak som en av de tidigare. Ansiktsuttrycket i de två första bilderna ser konstlat ut, och inte speciellt sexigt eller attraherande (och ansiktets utstrålning/munnen är något jag tittar mycket på i det avseendet).

Däremot gillar jag ansiktet i den sista bilden, som också känns mer naturligt attraherande. Visst är det posering i den också, men inte på samma "kråmande" sätt som i de två första.

mvh Martin

Anna
0

Håller starkt med #4! På de två första blir det lite för mycket "grimaser", den sista är underar!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Robert
0

Tack för era kommentarer. Ljusättningen i #2 är väldigt enkel. Från taket i husbilen strömmar det in ljus från takluckan, och till vänster om min modell har jag en silverreflektor.

Hälsningar

Robert

Martin
0

#9 Det var ju en enkel lösning! Själv kopplade jag inte ens att det var inne i husbilen ni var :D

mvh Martin

johan
0

Jag håller med om att den sista är mest sexig. Hon ser mer lidande än sexig ut på dom första.

Mvh // Johan

Anna
0

Måste tillägga - älskar posen hon gör i #2. Om hon inte sett så "lidande" ut hade den varit klart sexigast för mig.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se