Foto iFokus

Foto

Etikettbildhantering
Läst 1792 ggr
Gasoline
0

Redigerings pogram

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har precis börjat fota lite mer seriöst och vill gärna ha ett pogram där jag kan leka lite med färger och ljus. Finns det någonstanns att få tag på gratis på internet?

Jag håller på med ett fotoprojekt, så skulle vara roligt att ha med lite sådant oxå.

Cygni
0

Gimp är nog det närmaste du kan komma Photoshop om du vill ha det gratis. Finns för de flesta plattformar. Googla.

pellepiano
0

Finns oxå Artweaver

eller tex   http://pixlr.com/

… där programmet ligger online, dvs man behöver inte hämta hem något utan kör direkt på nätet. Finns ett otal sådna nuförtiden. Ganska enkla dock.

Minikoch
0

Använder du torrent-program så kan du ladda ner nästan alla Redigerings pogram från nätet. tex på piratebay.org där finns det mesta:D:D:D

[mingdie]
0

#3 Då antar jag att du tycker det är helt okey om någon använder dina bilder utan att fråga eller betala dig.

bildochfoto
0

#4 Men det är väl ändå en HELT annan fråga… Flört ironisk…

Jag har samlat massor med information om Gimp på en sida.

Gimp har precis kommit i en ny version dessutom.

Gasoline
0

Ok, tack så mycket för alla tips. Laddade ner gimp och det va över minna förväntningar, även fast jag inte kan så mycket om bildredigering. Färgverktygen fungerade bättre och roligare än väntat

LeoL
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
bildochfoto
0

Det låter som en olaglig variant med andra ord kanske någon ska radera inlägget….

LeoL
0

jag tvinga ingen att laddar ner …. upp till den som gör det …

[mingdie]
0

Det finns flera seriösa fotografer på det här forumet som har problem med att folk använder deras foton utan tillstånd och betalning.

Hur tror du att vi skall kunna göra något åt detta och kunna skydda upphovsrätten för dessa fotografer när personer som du förespråkar nedladdning av piratkopier av redigeringsprogram.

Kan du verkligen inte se vilket fel du gör?

Det finns ypperligt bra program som är helt gratis vilket gör det hela ännu värre.

LeoL
0

och du tror att om jag sluta göra det  så slutar 9.113.257 människor i sverige också !!! "knappast"

om jag nu inte göra det så finns andra som gör det .. ska du gå till alla forum och säga att det är olagligt. Om du nu gör det tror du att de lyssnar !

- du själv kan inte påverka andra människor och jag kan inte heller göra det….

och DU ingen här har rätt att säga non ska sluta att göra det

FÖR ALLA HÄR HAR EN BRÄND CD ELLER DVD SKIVA HEMMA

och säga inte till mig att du inte har laddat ner not olagligt.

- om du har gjort det så har du inte rätt att säga till andra folk att sluta

[mingdie]
0

Jag tar mig rätten att säga precis vad jag vill. Nej jag har inte laddat ner något olagligt.

Ditt argument att "alla andra gör det" är så otroligt dumt att man häpnar. Om du vill ha anarki så okey säg det då men då får du också vara beredd på att folk kan stjäla från dig.

Olaglig nedladdning och fildelning drabbar inte bara dom stora utan är ett stort problem för väldigt många artister, fotografer och andra. Många av dom har precis börjat på sin karriär och har inte råd med att folk snor deras grejor.

- du själv kan inte påverka andra människor och jag kan inte heller göra det….

Skall vi säga samma sak om all brottslighet. Du kan inte få bort stölder, inbrott, snatteri så vi låter det vara. Om vi hade resonerat på det viset så hade vi inte haft frihet eller demikrati.

Om du inte kan se hur ihåliga dina argument är så tycker jag synd om dig. En dag kanske du blir en känd fotograf och då slår jag vad i att du har ändrat dig.

Kalle77
0

LeoL. Du är antingen ung och oförståndig eller bara oförståndig. Men att i ett öppet forum uppmana till olagligt användande eller nerladdning av upphovsrättsskyddat material överskrider alla vedertagna gränser för dummhet.

Gör dig själv och alla andra en tjänst och sluta med det.

Pasi
0

Hur står sig Photoscape jämfört med Gimp och Lightroom?