Foto iFokus

Foto

Etikettkurser-och-utbildningar
Läst 1098 ggr
Jennie104
0

Kamera hjälp

Hej!

Jag ska sälja min Canon eos 300D för att köpa en lite bättre och mindre, då jag har ganska små händer.

Men jag undrar vad ni föreslår, ska funka bra till Natur, djur och porträtt bilder.

Pris: 4000:-

Tips?

Mvh Jennie

Majsbecka
0

Nikon D40 :)

Jennie104
0

1# Skriv priset, och vart man kan finna den :)

OBS: Måste medfölja objektiv!

Taci
0

Du har ju precis köpt den?? Hur kan du då vilja ha en bättre, du kan ju inte hunnit lära dig handskas med den än?

Sen så är det objektivet du ska leta efter som funkar bra till natur, porträtt osv osv. Varför inte bara köpa ett bättre objektiv?:P

Jennie104
0

3# Jag trivs inte med kameran. Den är alldeles för stor.

Jennie104
0

putt

Lizzan
0

Nikon D40. Finns i alla vanliga fotobutiker. har sett den på rea för 3990 ;-

Westis
0

Men är inte D40 ännu större?

Jennie104
0

7# Den är mindre! Såg en D40 för nån dag sedan

Flippa
0

Nikon D40 är ju ganska små och har ett bra grepp i handen, jag har en Nikon D40 och jag fasnde för den direkt. Är inte Canon kamerorna ganska små?
Men åk till en butik och känn efter, vilken som passar dig.
Och du skulle ju ha känt på kameran och värkligen bestämmt dig innan du köpte din Canon kamera. :)
men lycka till!

Strawberryjaam
0

Jag har hört att Olympus e-420 skulle vara världens minsta systemkamera.. Jag vet inte om det stämmer, har själv en e-520.. men den verkar inte så jätte liten.. 

Vet dock inte vart dom finns men dom bör finnas i foto affärer, du kan ju som sagt gå och känna efter :)

irma
0

jag har en eos 450D och små händer, den har bra grepp och jag tycker den ligger bra i handen Skrattande

Banio
0

Absolut viktigast är att känna på kameran så att man når alla viktiga knappar och reglage. Canon 1000D kanske kan var nåt - något mindre och lättare än Nikon, men dyrare. Samma med Olympus, men de har ju 4:3 sensor, så du får ju en rejäl brännviddsförlängning. Annars är den superliten o lätt!

olympiathurfjell
0

Har en Canon EOS 450D. Älskar den. Köpte den på dustin för 6600 tror jag det var. Inkl Objectivet, minneskort, väska

Olympia Thurfjell

-olympiathurfjell.blogg.se

Jennie104
0

Hej hej

Vad tror ni om en  Pasonic lumix dmc fz50? Är den liten?

Ska åka till en foto butik nu och kolla efter :)

Mvh Jennie

Flippa
0

#14: Har kännt på en sån kamera på elgiganten och dom är rätt stora.

Eostra
0

Jag har haft min D40 en tid nu och är oftast nöjd med den. :)