Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 978 ggr
Vaselek
0

Canon saker.

Ska ta och köpa lite nya saker till mig o min canon.

Skulle vilja ha lite tips på ett prisvärt objektiv som funkar bra till porträtt/modell foto.

samt ett tele och sen vil jag veta vilken blixt ni kan rekomendera.

jag har kollat runt lite på olika sidor osv men det är ju för f*n en hel djungel.

Tacksam för svar.

MVH Micke

Niklas
0

Jag rekommenderar Canon EF 70-200 f/2.8 L för både porträtt och som teleobjektiv.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Vaselek
0

#1 Jo jag har varir sugen på den gluggen ett tag men om jag ska köpa blixt m,m så kommer det nog att bli lite för dyrt.

Niklas
0

Du kanske kan köpa en begagnad?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Banio
0

Jag säljer just nu ut lite Canonobjektiv. Tycker nämligen att jag blir mera begränsad med flera objektiv, så just nu använder jag bara fast 50mm samt ovan nämnda 70-200 som är en superglugg! Kommer också att behålla mitt Tamron 17-50 tills vidare, men till salu har jag:

Canon EF 200/2,8 L II USM med motljusskydd och förvaringspåse, 6000:- (Nypris 7600:-)

Canon EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM med motljusskydd, polariseringsfilter, påse, 9500:- (nypris 13500:-)

Sigma EX 180/3,5 HSM DG Macro till Canon AF med stativfäste och väska, 5500:- (nypris 7300:-)

Du är väl knappast intresserad av alla tre, annars kan jag göra ett paketpris - men det tror jag iofs inte att nån är eftersom objektiven är för lika. Jag köpte på mig när en bekant sålde hela sitt sortiment av objektiv och det blev för mycket…

Vaselek
0

har kollat lite och är lite små sugen på ett Canon EF 100/2,8 USM Macro 1:1. har läst att det ska även funka väldigt bra till porträttfoto.

Jag har även kollat in detta också.

Tamron SP AF 28-75/2,8 XR Di

Som blixt har jag spnat lite på Canon Speedlite 430EX II

säg gärna vad ni anser om denna utrustning.

Kameran jag har nu är en Canon EOS 350D