Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 1857 ggr
atilla
0

En and

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick en, som jag själv tycker, en rätt trevlig bild på en And idag. Fokus kunde ha varit bättre, men vad mer?

Bilden kommer direkt från kameran och har inte passerat Photoshop.

/Magnus

bjorsa
0

Som sagt hade fokus suttit rätt då hade de blivit bättre men kanske du skulle ta med lite mutor åt dom tex bröd å mata änderna då lär du ju få bra tillfällen att plåta dom när dom är upptagna med att svulla isig brödet ?Så gjorde jag i vintras men då med småfåglarna matade dom utanför fönstret så att jag fick till lite bilder på dom .

mvh/bjorsa

atilla
0

Tänkte att det kanske hade varit många innan mig som matat dem och fått de tama :-) Här är en som låg still. Bättre fokus, men sämre bild i övrigt .

/Magnus

bjorsa
0

Var tog bilden vägen ?

mvh/bjorsa

atilla
0

Aj då! :-)

bjorsa
0

där var han :-) Han ser lite tufsig ut kanske dom ruggar nu

mvh/bjorsa

bosse
0

atilla, efter 2 minuter så såg jag dom 4 översta raderna i din bild, sen gav jag upp. Jag ville se den för jag har under sommaren tagit många foton på änder. Här kommer 1 and.

bosse
0

Här simmar 3 änder efter varann.

Bima
0

En andmamma med sin unge tagen förra sommaren. :)

atilla
0

Jättefina bilder. Bosse, jag tyckte otroligt mycket om din första #6.

Hälsningar

Magnus

bjorsa
0

#6 Bosse sitter du med vanligt modem i libanon och de därför du gav upp då bilden i #0 är för stor ?

Atilla lägg in bilden utan att ha minskat ner storleken till 800*600 så iFokus beskär den då blir den bara 30-60 kb å då kan bosse se den om jag fattat allt rätt .

mvh/bjorsa

atilla
0

Okey, bjorsa och bosse. Drar ju ner bilderna till 800x600 just för att iFokus INTE ska komprimera, men det ställer ju så klart till lite problem för någon med modem.

Lägger ut den igen, när jag sitter vid rätt dator.

/Magnus

bosse
0

nja, Magnus du behöver bara komprimera dom du vill att jag ska titta på Flört - effektiv censur. Du får njuta av detta foto på en annan and som sover./bosse

pralin
0

bjorsa, blev sugen på att se bilderna på dina fåglar :] lust att visa oss?

atilla
0

#12 och #13: Självklart vill jag att ni ska få se mina fåglar. Ledsen att det dröjde, men jag var tvungen att jobba lite också :-)

And 1

atilla
0

iFokus är lite ologiskt. Om jag sparar en bild i 800x600 komrimeras den inte och blir c.a. 500 kb. Om jag INTE minskar ner den, gör iFokus det och då blir bilden c.a. 50 kb. Om jag försöker ladda upp direkt från kortet säjer iFokus att det inte är en JPG. Nu sparar jag den på disk i storlek 1024x768 och hoppas på att iFokus komrimerar den.

Så här kommer en annan and!

atilla
0

Någrra änder till…

atilla
0

En fjärde fågel

bosse
0

Magnus, nu är det OK för min del. Jag laddar ner dom under en halv minut. #14 gillar jag bäst.

Jag har några kvar på änder, så här kommer nästa.

bjorsa
0

#13 pralin lägger 2 länkar jag hittade då jag oturligt har vid 2 tillfällen kastat hela foto iFokus katalogen med bilder jag lägger ut här  i papperskorgen men orginalbilderna har jag kvar på hårddsiken men gäller ju att komma ihåg vilken dag man fotade fåglar :-)

http://foto.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=2054c5cc-e4a4-48b0-a0c9-b11f95d817d7

http://foto.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=747088b4-8736-40d4-8ecf-6d5d1edab6f7

mvh/bjorsa

__iE
0

har tagit många andbilder i sommar :P

här är en bild jag tkr blev bra :b

Robert
0

#0, allt är skarpt förutom anden och det är för att den rör på sig så pass fort så att det blir rörelseoskärpa. Den röresleoskärpan kan du utnyttja och följa objektet med kameran så att bakgrunden blir oskarp och fågeln ditt huvudobjekt skarpt.

Hälsningar

Robert

atilla
0

#21 Tack Robert för tipset. Ska prova detta.

/Magnus

bosse
0

denhär bör väl heta - skitand.

netagirl
0

Vill man inte vara med på bild,så vill man inte!