Foto iFokus

Foto

Etikettkurser-och-utbildningar
Läst 269 ggr
Robert
0

Finnish Camping

På fredag så ska jag fotografera en story som jag har kallat för Finnish Camping. Idén har jag fått från senaste numret av italienska Vogue.

Fotosessionen kan bli hur roligt som helst. Till mitt förfogande har jag en grupp på två modeller och två stylister. Jag har haft lite tur med att komma i kontakt med en modeagentur i Tammerfors som håller mig med nya modeller hela tiden, vilket jag är väldigt tacksam för.

En kompis till mig håller med en husbil.

I morgon tänkte jag inhandla en del rekvisita, sätta finjustera storyn och planera de bilder jag ska ta under fredagen. Fredag morgon ger utrymme till att kontrollera allt i detalj.

Så håll ut, snart kommer hysteriska bilder från Finnish Camping :)

Hälsningar

Robert

bjorsa
0

Dom ser jag fram emot

mvh/bjorsa

Madde
0

Säger som bjorsa att det ser jag oxå fram emot. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Robert
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu idag har jag fotat sedan klockan 10 på morgonen, inte det bästa ljuset mitt på dagen, men mycket bra övning. Det blev ett 1000-tal bilder tagna under dagen och jag hade tänkt välja ut ungefär 18 bilder utav alla dom. Det var tre modeller och tre makeupartister närvarande, och vi hade väldigt roligt.

Hälsningar

Robert

Robert
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag tittar igenom de bilder jag har tagit blir min känsla att det var tur att jag tog så många som jag tog, för det var en hel del dåliga. Och det dyker upp en ny känsla av att det var en lärorik dag, tänk vad ljus spelar en stor roll åt bilderna.

Det blev en internationell fotosession, i bild är Marina Yakushevoi från Ryssland, fotografen en svensk och de övirga var från Finland.

Hälsningar

Robert

bjorsa
0

Den i #3 ser verkligen finsk å 50/60 tal camping över den .

mvh/bjorsa

Fotord
0

Är det en vodkaflaska som står på bordet? Tog ryskan med sig egen rekvisita? :-D

Jag har haft funderingar på hela sommaren på att göra lite campingporträtt där jag fotograferar av familjer och deras husvagnar. Det skiljer sig en hel del mellan dem. Vissa har vagnen och på sin höjd ett förtält med sig medan andra har mattor, trätrall med tillhörande vitt staket, trädgårdstomtar, lejon av gips och blomkrukor med små träd i.  Väldigt roliga kontraster alltså.

precis
0

#3 det hade varit roligt med ett par riktigt fula omatchade marimekko-tyger som bordduk o klänning… :)