Bildsökning - korp
Är det någon som har en bild på en korp el. två?
Jag gillar verkligen korpar men dom är svåra att komma nära så det finns inte många bra bilder på korpar. Jag vill betala för bilden då jag vill kunna göra en papperskopia för att hänga upp på vägen.

Har försökte att fota korparna här i skogen men dom är hopplösa men nån gång borde man ju få tillfället men dom är så smarta och skygga att de till och med är sällan man ser dom dock hör jag dom ofta på hundpromenaden likaså hör jag när dom bråkar med ormvråkarna på ett ställe i skogen men får aldrig något foto tillfälle men såklart har ju inte precis gått in för det men kanske nu när jag får en telekonverter att man skulle prova lite mer seriöst.
mvh/bjorsa
mihe Skall se vad jag kan fixa till dig. Har inga bilder idag, men händer ibland att jag faktiskt kommer rätt nära korp när jag är ute i markerna efter mina rovfåglar och rådjur :)
mvh Martin
Gå in här
och gör en sökning på "raven". Det finns en del bilder. Lägg upp ett konto (gratis) och ladda ned bilder som är "royalty free" i de flesta andra fall räcker det att kontakta fotografen.
Ja du bjorsan korpen är den intelligentaste fågeln i norra europa. Du ser den aldrig överkörd av en bil t.ex., det där med bilar har den räknat ut hur dom fungerar. Dom kan lära sig över 200 människo-ord och ett 20 tal fraser. Och dom är svåra att fånga för ett fågelnät är dom alldeles för smarta för. En fantstisk fågel som är asätare vilket tyvärr gett den dess dåliga rykte. Bland annat att den kom med varsel om död. Men det är inte för inte som korpen finns med redan i våra gamla gudasakor :-) Tänk att gå på stan med en kolsvart korp på axeln…som spänner sina blå-svarta ögon i folk man möter. F_ _ vad läckert!
Det vore toppen marnyman. Det vore jättekul med en bild från dig. Tack för att du tar det i åtanke.
Tack för tipset Fotord, ska se vad dom har.

Mihe jo dom är smarta å trevliga när jag var yngre dvs 15 år hade jag en tam kråka som var handtam å kom när man ropade på han/henne å satte sig på axeln den fick heta karlastrid då jag inte visste könet på den .
mvh/bjorsa