Objektiv hjälp
Hej! :) Jag ska köpa ett nytt objektiv till min Canon Eos 400D och undrar om ni har något ni rekommenderar.
Just nu har jag bara kitobjektivet 18-55 och vill ha ett jag kan zooma lite mer med till rimligt pris. Jag fotar allt möjligt, så det är inget speciellt jag fotar.
Tack på förhand.
Ellen :)

Jag har ett sigma 70-300mm och är JÄTTE nöjd. Är inte heller så dyrt ligger runt 1400-2000 kr (;
#1, Jag har faktiskt tittat på ett sånt och det verkar jättebra ! :) Min kompis har ett sånt men hon säger att det blir skakiga bilder om man inte använder stativ. :o
#2 Objektivet är bra för att vara så billigt, men mellan 200-300 mm blir det väldigt lätt oskarpt och suddigt. Själv fotar jag aldrig på de brännvidderna. Men somsagt, det är nog det bästa i den prisklassen iaf ;)
Mvh Ida
www.krusfoto.se
#2 Satsa på ett med VR inbygt! :)
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
#4 Vad innebär med VR?
jag har noll koll märker jag nu .;)
#4 Vad innebär med VR?
jag har noll koll märker jag nu .;)

VR = IS (Som det heter på Canon) Bildstabilistator eller VC på Tamron.
Lite info om ett objektiv som kommer snart,
kopierat från IDG.se:
**Vibrationsdämpning is the shit
**Tamron 18-270/3,5-6,3 VC, en superzoom med inbyggd vibrationsdämpning får oss att inse två saker om Tamron: 1) att de är sjukt duktiga på att bygga komplexa zoomobjektiv med förvånansvärt bra prestanda. 2) att de inte inser vad många associerar till när någon säger "VC".
Canon kommer med ett nytt zoom objektiv oxo.
Men kolla efter IS, VC eller VR på objektiven om du vill ha bildstabilisator.
Sen beror det på vad du vill betala.
Hitta ett par objektiv som verkar intressanta och fråga om dem här på forumet så är det enklare att skriva svar om dom :)
Du hittar en hel del objektiv på t.ex scandinavianphoto.se

jo men elleen ville ha ett objektiv som går att zooma med mer än kit objektivet på 55 som max.

Vem skriver du till? oO

k, fel av mig, läste bara ditt inlägg lite snabbt och såg bara macro foto framför mig :)
Tamron Obektiv AF 55-200/4-5,6 Di II
Det då kanske? Jag funderar starkt på ett sigma eftersom det låter jättebra men jag kollar på lite andra har jag tänkt. :)
Man får även en blixt med till priset 1800 nånting. Är det okej ?
Jag hittade ett till för 1680 kronor.
Tamron AF 70-300/4-5,6 Di
Någon som har någon erfarenhet av det? :)

Min kompis har ett sånt och hon har sagt att hon ångrar att hon inte köpte 70-300 (:
Vad är de för blixt?