En duva, mitt i vimlet.
Jag har inte fotografert så värst mycket djur och liknande, utan det är ett nytt område för mig.
Jag var nere på stan häromdagen. Göran Hägglund stod och propagerarde för Kristdemokraterna utanför Åhléns.
Jag fick honom på bild.
Valstress.
Till och med kameran tappade fokus.
Men mitt i allt vimmel stod denna orädda fågel och tappade vingfästet. En duva. Eller fågel och fågel, duvor är väl snarare råttor med vingar.
Men han charmade mig totalt och ställde mer än gärna upp på bilder.
:)
Jag gillar hur hans öga framhävs!

du skulle fått med hela näbben på bild 2
#4 - Ja, jag vet, jag grämer mig lite över det nu i efterhand 

Fina bilder på duvan här finns de bara ringduvor å dom kommer man ju inte i närheten av skygga som attans är dom .
mvh/bjorsa
Det är tur att man har tama innerstadsduvor i närheten. Man skulle kunna sätta dem på axeln om man så vill det :)

Undra om man kan plantera ut lite tama duvor så att man har lite att fota :-)fast dom lär ju flyga tillbaks för de e dom ju bra på att hitta tillbaks alltså .
mvh/bjorsa

#6 Skaffa lite käk till dem så stannar de kanske…brukar gilla säd mm.

#9 Fast skaffar jag duvor då har vi fågelviruset på tapeten igen :-)
mvh/bjorsa
Turkduvor och möss gör sig bäst på kort. Vill inte ha dem på gården eller i huset.
mvh/gurin

Mandrakonian riktigt fin bild

Tack pbateman! försöker bli vän med alla fåglar där jag bor så att dom låter mig komma riktig nära dom.
Fåglar som går omkring är riktigt trevliga att fota. Det är nästan lite som att fota en människa. Så mycket liv och uttryck tycker jag.