Första bilderna med systemkameran- kritik önskas
Var ute igår och tog de första bilderna med systemkameran =)
Är helnöjd med den och objektivet är super…
Har dock inte lärt mig alla funktioner men kan fotografera manuellt dvs slutartid, bländare, ISO och Vitbalans.
Skulle i alla fall vilja ha konstruktiv kritik på bilderna.
Mvh Jessica

Jag tycker du har tagit jättefina bilder. En sak som du bör fundera över är den centrerade kompositionen. #2 har du frångått det och får en intressant bild. Nu tycke jag att Det också funkar i #3 med en centrerad komposition.
Tänk på det här med bildkomposition. Det är klurigt med alla tekniska termer och man får ta litet i taget. Ett tips är ju att fotografera i Av - apertureläget. Dvs du bestämmer bländare och kameran ställer in resten…( du kan kompensera exponeringen med +/- knappen)

#5 tack så mycket!
Jag tänkte inte så mycket på kompositionen faktiskt… det brukar jag göra annars, antar att jag hade fullt upp med intsällningarna, men jag ska tänka lite mer på det =)

3:an var fantastiskt fin enl mig. Bra ljussättning och skön oskärpa.
//M

Tack så mycket! =)

puttar lite =)

tycker om dem lilla fleur :D

tack så mycket =)
Heter la Fleur i efternamn, därav användarnamnet =)

Någon mer?

Jag tycker att de är väldigt fina! #3 är min favorit, det ända jag inte gillar med den är att bladet längst ner till vänster är avklippt .. :) Bra jobbat!

Tack så mycket! Kan dessvärre inte göra något å tbladet i #3 då bilden är i originalstorlet.
Mycket bra tycker jag Du har fattat konceptet!
Forsätt på samma bana!

Tack så mycket!