Dimage z5
Spanar lite på kamera, funderar på att köpa denna, mest på grund av att det är bra zoom på den. Tar kort ute en hel del och hästar, både i rörelse och stilla.
Är inte speciellt duktig, men är kameran helt kass till en sån nybörjare som jag är? Inte speciellt bevandrad inom fotokonsten, men planerar väl att bli bättre :o) Knappt 4000kr har jag hittat den för, finns det bättre alternativ till samma pris?
Tacksam för alla svar!
/Jonas

Jag har denna kameran och är supernöjd, ¨då jag är nybörjare så tycker jag det är lite för avanserat med objektiv, så denna kameran är värd sitt pris.
Kanon, låter som vi är på ungefär samma nivå då, hehe.
Efter lite letande har jag kommit fram till att KonicaMinolta verkar ha lagt ner med att sälja kameror… Hittar den inte någonstans till försäljning, så antar att jag får leta upp någon annan. Min vanliga tur…

Har oxå en z5 och är nöjd men som du säger så har dom lagt ner å dom finns tydligen att köpa längre men kanske beg till bra pris eller någon liknande blir ju canon s2 eller s3 som oxå har 12 ggr zoom
mvh/bjorsa

Här finns en z6 dvs en 6 mpixel http://www.blocket.se/vi/9033609.htm?ca=10_s nackdelen är att den har sämre videoformat 320*240 medans z5 har 640*480 ifall de e så att man vill filma ,annons har ju legat ute et tag så man kan ju pruta
mvh/bjorsa
slo: KonicaMinolta har tagits över av Sony, så du hittar säkert motsvarande modell hos dem.
Annars kan jag rekommendera Canon Powershot S3 IS som jag själv har, motsvarande kamera som den du frågade efter. Något dyrare förvisso.
mvh Martin

Jag har en Konica Minolta Dimage G600. 6.0 megapixels. Köpte den förra året på OnOff.
Jag fotograferar mest hästar och är jättenöjd med den.