Foto iFokus

Foto

Etikettadobe-photoshop-lightroom-elements
Läst 755 ggr
Robert
0

Hemsida

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ser det här proffsigt ut som en entresida för en hemsida, se bifogat?

Meningen är därefter att man klickar på enter för att komma in bland menyerna. Kom gärna med kommentarer, allt välkomnas.

Hälsningar

Robert

bjorsa
0

Ser snyggt ut

mvh/bjorsa

xarfez
0

Jag tycker att enter texten förstör hela.

IMO (in my opinion) så behövs det ingen enter text, kommer du till en sida där det endast finns en bild så brukar du alltid försöka klicka på den oavsett.

Annars såg det bra ut!

berra
0

Ja Robert,det ser mycket proffsigt ut i mina blåa ögon.Det är bara färgen jag inte gillar till 100%.Det är givetvis en smaksak efter varje individs tycke.Om du gillar den,tycker jag att du ska köra på det.

Hälsningar B

CarlS
0

Vi har redan lagt in en hemsida på vår portal, Robert

Se: http://www.sverigesurfen.com/fotografer.htm

Ska du ändra den eller gör du en till?

Jag tycker hur som helst att båda ser bra ut.:)

Runsviks
0

Håller helt med #2, idag behövs inte enter… folk kommer vidare ändå. Annars mycket snyggt.

//Kristin

Robert
0

Tack för responsen, det här är en produkt jag tänkte sälja till nya modeller. En hemsida är en del utav det. Vad skulle man kunna ta betalt för en hemsida, med ett galleri, kontaktuppgifter och en om sida.

Enter ska jag ta bort, håller med det stör.

Färgen, det ska falla unga tjejer i smaken. De nya modeller jag har träffat är mellan 14-24 år gamla.

Hälsningar

Robert

xarfez
0

Robert det där med att ta betalt är alltid svårt.

Man kan ta timpeng eller ett paketpris där x antal sidor ingår (inkl galleri).

I ditt fall skulle jag rekommendera paketpris.

Beroende på hur avancerad sidan är och om modellerna själva kan uppdatera sidan själva så 1000-3000:-.

Sen kan man alltid lära sig ett gratis CMS (content managemeng system) som gör att modellerna själva kommer kunna administrera sidan. Man kan göra en egen template/mall och då kan du ta mer betalt.

AktieTrader
0

Jag tycker det är irriterande med sådana förstasidor som man måste klicka på för att kunna komma in på den riktiga sajten. Men det är ganska vanligt på fotosidor tyvärr. Och ännu värre är om det laddas en massa flashgrafik.

Det är snyggt men onödigt och irriterande.

xarfez
0

Well då ska jag ta och berätta en hemlighet.

Lägg in följande i html koden och sidan kommer vidareskicka dig inom ett visst antal sekunder, då slipper du klicka ;).

Där 3 är sekudnerna och url är adressen du ska skickas till.

Fotord
0

Håller med AktieTrader om startsidor.

Det stoppar upp flödet lite. Helst skall man ju kunna se direkt vart man kommit utan att passera en extra stor bild. Jag vet inte om det är någon praktisk pryl för att kunna passera index.html.

Det är kanske skillnad på en modells hemsida som man kanske besöker en gång och sidor man besöker ofta men jag hade exemelvis tyckt det varit jobbigt om aftonbladet haft en välkomstsida som start :-)

Men… jag tycker det var en snygg välkomstbild!

xarfez
0

Det är sant som fotord säger, en sida man besöker en gång är det okej på, flera gånger då är det drygt. men om man besöker en sida fler gånger har man ofta den i bokmärket och kan gå direkt till sidan bakom startsidan ;)

johan
0

Precis som AT säger så är sådana här "splashscreens" lite jobbiga. Och som webbutvecklare skulle jag vilja påstå att dom är väldigt 1997.

Mvh // Johan

Robert
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för alla tips, utvecklingen har fortsatt vidare --- hur känns det här?

Jag har skippat introsidan och sätter upp helt och hållet en sida med en meny.

Hälsningar

Robert

jojjehanna
0

#13 bättre att komma direkt på menyn men det är lite svårt att läsa texterna tycker jag pga färgerna, kan nog vara ännu svårare för någon med sämre syn än vad jag har.

SLAfoto
0

Håller med #14 om att det är svårt att se texten.

Dessa länkar kanske kan hjälpa till att komponera bakrunds- och textfärger.

Colorcode

ColorMatch

Color Match 5K (funkar inte i Mozilla Firefox)

Lycka till med skapandet. 

//Stefan