Spara foton
Hejsan!
Tror jag frågat detta förut, men kunde inte hitta det. Hur sparar ni bäst era foton, för att ha back up på dem?
MVH Trazzel
2 st lösa hårddiskar som jag har liggandes på jobbet.

Spara bara inte bilderna på C:\ på din dator, om något krashar så är det den hårddisken/partitionen.
Jag spar mina bilder på en separat hårddisk i datorn och gör backup en gång i månaden på en lös extern hårddisk.
Är det något särskilt man ska tänka på när man köper en extern hårddisk?
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

ska du bara ha det som backup så skulle jag skaffa en eller ett par som inte är för stora, för att minska risken att allt försvinner om disken krashar.
utöver det så är det inte så mycket att tänka på, de flesta externa diskar är typ samma bara olika fabrikat av diskarna.
Jag har en 2,5" disk på 160gb. Det som är bra med den är att det räcker med en USB sladd för att driva den, behöver inte släpa på massa extra kablar till strömförsörjningen.
Dom kostar lite mer och är inte så stora, tror 200 är störst just nu men dom tar inte så stor plats.
Ok, så en hårddisk är det bästa alternativet? Jag har sparat på cd-skivor, men nu krånglar en cd-skiva, så jag undrar hur bra det är? #1 och #2 så ni sparar era foton på två extra hårddiskar, förutom att spara i datorn?

jag spar på en "backup hårddisk" utöver den som jag har sitter idatorn där jag spar allt.
Jag sparar på minst två olika diskar hemma och ytterligare en kopia på en extern hårddisk på annan plats.
Vänliga hälsningar
Niklas