Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 1808 ggr
atilla
0

Ormgrop

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det prasslade lite i ett buskage idag. Jag har lite noja när det gäller de här djuren, så jag vågade mig inte så nära. Hade det varit makromästare bjorsa, hade vi väl fått en närstudie på ett öga eller nåt :-)

Jag fann mig i alla fall så pass att jag fick en bild.

bjorsa
0

De ser ut som snokar som nu skall hitta någonstans att sova över vintern bra fångat .

Och appropå ormöga ta en titt på #1 i detta inlägget :-) (eller#37,38)

http://foto.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=d443db9c-39af-41c2-981b-1b7c931a892b

mvh/bjorsa

atilla
0

Direkt citat från den tråden : "helt otroligt vilka bilder!"

Tråkigt att jag har en viss tendens till ormfobi. Annars hade jag kanske vågat ta mig lite närmare, men de bilderna du hade, är ju (som vanligt) helt otroliga.

bjorsa
0

Har man ormfobi så är de ju inte lätt att plåta ormar !så kanske kommer du över den med kameran, själv skulle jag behöva fota råttor för dom gillar jag inte  å förhoppningsvis slipper jag att fota råttor :-)

mvh/bjorsa

atilla
0

Har kämpat ganska länge med detta med ormar. För några år sedan hade dagens träff med ormarna lett till ett SM-rekord på 100 meter. Nu klarade jag att stanna till och ta en bild, även om den blev rätt kass.

bjorsa
0

Kass är den ju inte man ser ju att det är snokar in för vinterdvalan å de inte många som fotat det .

Du ser kanske kameran gör att du blir av med ormrädslan så ut å fota snokar nu :-)Frågan är vart hittar jag råttor iscch men möss lär jag ju stöta på imorgon då jag skall riva innertaket i badrummet å ovanför är våran vind med bara 1,20 i nocken å där skall man upp å slita bort isolering å elände fast förhoppningsvis har dom inte flyttat in ännu :-)

mvh/bjorsa

Martin
0

attila: En mäktig naturupplevelse du var med om. Om stället var i din närhet, så ta gärna och memorera det. Kan bli en fin naturupplevelse till våren också, om du prickar in rätt dag. Har aldrig själv upplevt det - men hört om det. På våren är ormarna dessutom väldigt mycket segare, så det är kanske lättare att hantera om man har ormfobi?

Dessutom, hade du kommit närmre hade man kanske bara fått en orm på bilden. Nu har du ju som bjorsa säger en översikt som visar en händelse: Flera snokar på väg in i vinterdvalan. :D

mvh Martin

Niklas
0

#0: Vad roligt att se så många samtidigt. Det har jag aldrig gjort.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[kobbeuffe]
0

Måste ju visa min bästaormbild igen jag   :)

Bilden är på min egen Boa constrictor "Robinson"

[kobbeuffe]
0

Taskig kvalitet på den här kommer en bättre

Robert
0

#9, vilken baddare, är det din rumskamrat?

Hälsningar

Robert

[kobbeuffe]
0

Tyvärr så har jag sålt honom till en tjej i Stockholm för snart ett år sen :(

Idag har jag en Kungspyton.

atilla
0

Jag tror jag är rätt nöjd med det avstånd jag hade till mina snokar. Det får räcka! :-) Men det är fantastiska bilder ni har på era ormar.

MeMyselfandI
0

HUGA FY FAN-URSÄKTA svordomen!-häromkring i skogen skulle jag också kunna ta såna bilder Atilla - men jag klarar det absolut INTE! Strongt gjort!

bosse
0

Eftersom jag inte längre kan öppna en ny sträng får jag försöka lägga ut foton i befintliga. Denna orm var på väg in vår lilla lokala affär ett 50-tal meter från vår lägenhet. Någon krossade huvudet på den och jag hämtade kameran efteråt. Jag tycker att man kunde ha flyttat den en bit och låtit den leva. Men….