Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 541 ggr
Robert
0

Dålig bild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bifogad bild har en hel del ingredienser för en dålig bild. En bild som jag tog på frugan när hon delar upp en tårta. Jag syns som en reflex i glaset, bilden är tagen med vidvinkel och bordet blir som en stor skål, stolar ivägen, rörig bakgrund och en halv unge vid bordsändan.

Listan kan göras lång. Jag lär mig en hel del på att titta på de bilder som jag ser är dåliga. En del bilder ser jag inte att dom är dåliga, det märker jag först när jag låter andra titta på mina bilder. Jag studerar först och främst åskådarens ansikten och reaktioner på bilderna. Nu kan jag ju inte se dig när du tittar på mina bilder så jag vet inte hur din reaktion blir.

Jag vill passa på att uppmuntra dig till att lägga ut dina bildrepotage. Det kan vara från din skogspromenad, vistelse i djungeln, från arbetsplatsen, semesterbilder, ja vad som helst. Upp med bilderna bara!

Hälsningar

Robert

Robert
0

Ju längre jag kommer i min fotokurs desto roligare blir det att se på sina gamla bilder. Det är något jag tolkar som positivt för då vet jag att jag har utvecklat mitt bildseende.

Hälsningar

Robert

gurin
0

För min del blir det aldrig några bra bilder om det inte också blir en stor mängd dåliga. Det är svårt att kompondera bilder i en lite elektronisk sökare och jag avskyr att sikta med skärmen, det gör jag bara när jag tar macro.

Jag stod tillexempel härom dagen i blåsten och försökte fota en vassvippa. Många bilder blev det innan jag fick med hela vippan. Sedan blev den bilden bara sådär. Ja ja, vad gör man inte för att roa sig själv.

mvh/gurin