stinkfly

Linnah man får se till att dom stannar upp ett tag å de e inte alltid så lätt för oftast så promenerar dom ju bara iväg å ligger man där med makro så e ju de inte så kul men man får försöka att få den på en blomma eller något å hoppas att den stannar :-))
Kan ju tillägga att jag har massor med baärfisbilder som är urfokus pga att dom bara knallar iväg :-)
mvh/bjorsa

Jäkla djur det där ! Usch ! och många är dom, verkar finnas många arter innom släktet också. Fis-släkten

#10 Dom e väl trevliga :-)Fast de kan ju vara en smula irriterande när dom följer med in i munnen när man käkar bär :-)
mvh/bjorsa
#7 Jag tror du utrycker vad många här inklusive jag själv undrar varje gång han lägger ut bilder. HUR GÖR HAN…? Är åtminstone min fråga för varje bild som kommer från bjorsa.
Snyggt jobbat som vanligt bjorsa! Men HUR GÖR DU? :-)
/Magnus

Jag tror han hypnotiserar alla bärfisar så de sitter stilla. de som går sin väg har han inte hypnotiserat tillräckligt länge.
kan bara säga som er andra. Att se hans bilder är en glädje.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Atilla de e bara att vänta in tillfället å hålla ögonen öppna :-))Kanske e de så att jag bara har en himla tur å stöter på dessa krabater som vill vara stillla en stund men oftast sitter dom ju inte still någon längre tid men om man pratar med dom samtidigt så brukar de gå bra :-)) Tur att man bor avsides :-)
Åsaf tänk om man ändå kunde gör det :-) Men ibland är de ju så att man kan ha en lugnande inverkan på djur men tror inte de funkar på bärfisar fast kanske e de så att bärfisarna å jag är på samma våglängd 
I natt när jag skulle gå å lägga mig då såg jag en korsspindel med en sån där grönvingad flygare i munnen så försökte att foto den problemet var dock att jag fick fota genom fönstret och kunde då inte använda någon omvändlins kom inte tillräckligt nära då för skärpan och sen så var de ju svart ute men med en ficklampa å blixt fick jag en bild på den men e de något som irriterar mig så är de z5 krav på ljus .
mvh/bjorsa
Det går liksom inte att säga vilken bild som va sämst för alla är ju så j---a fina. Nyckelpigan tyckte jag iaf var sötast. Jag blir alltid lika imponerad då jag tittar på Bjorsas bilder och lika mycket inspirerad själv att prova ta lika bra bilder men, men, jag har långt kvar tills jag lyckas med det. Skall gå till fotoklubben Obscuras medlemskväll i kväll och lyssna på en föreläsare om digitalfotografering. Det skall bli intressant.

Bra skarpa bilder bjorsa. #4, var riktigt bra. I många utav bilderna är vissa partier helt utfrätta även om huvudobjektet är bra exponerade. Jag skulle tippa på att det är för att blixten slår ned som hårdast på de utfrätta partierna.
Om jag var dig så skulle jag arbeta mer med ljuset, försöka få det mer diffust. Det ser jag som ett bra steg i din utveckling, eller vad tror du?
Hälsningar
Robert
bjorsa, ta till dig berömmet, glädj dig åt att vi alla tycker om dina bilder och var inte så himla ödmjuk :-) /Magnus

#16 Tack Robert,jo de där med ljuset är en knivig historia när man har påskruvat objektiv den enda bilden jag använt blixt på är den med korsspindeln men jag märker att när jag tar bilder med tex ett omvänt 135 mm så ändrar sig ljuset ganska mkt när jag tar bilder trots att jag inte ens rört mig ja kanske nån mm men ljuset kan ändå bli annorlunda från bild till bild trots bara 1 sekund mellan dom å kameran stilla å ljuset faller på samma ställe kansk är de sensorn som inte riktigt klarar av de hela ?Men ljuset är de jag har mest problem med å då oftast bristen på ljus.
#17 Jo men jag tar till mig berömmet å tycker de e kul :-)
mvh/bjorsa