Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 520 ggr
mihe
0

Hjälp - systemfel?

En kollegas minneskort visar systemfel vid sista bilden och det gör att han inte kan slanga över bilderna varken via kabeln el. minneskortläsaren. Inte heller ta bort den trasiga bilden. Vad kan ha hänt? Men framför allt - vad göra?

atilla
0

Testa att formatera kortet. Helst i kameran eftersom du får rätt filformat då. Det går att formatera i datorn också, men då måste man ha koll på vilket filformat kameran använder sig av och formatera med samma.

Vill du rädda bilder på kortet finns det bra program som läser från skadade diskenheter.

Om det finns bilder att rädda, ska jag hjälpa dig med programvara.

Hälsningar

Magnus

mihe
0

Tack attila. Tyvärr strulande dom till det och bilderna försvann/raderades.

Tack för den goda viljan :-)

atilla
0

mihe, fick ni iordning på kortet då? Så inte samma sak händer igen.

/Magnus

Norrskenet
0

Jag vet att jag fick ett minnesfel när jag råkade stänga av kameran under tiden som en bild sparades. Efter mycket om och men så lyckades jag rädda några bilder. Man fick dock inte klicka på den bild som förorsakade felet. Då kunde man inte få fram någonting

Robert
0

Recovery.se, kan vara lösningen. Värt ett försök, misslyckas dom så kostar det inget.

Hälsningar

Robert

mihe
0

Ja attila. Dom formaterade kortet och nu verkar allt okej igen.

Tack för hjälpen!

atilla
0

#6 Synd om ni förlorade bilder. Det finns en programvara som heter BadCopyPro som vi använder på jobbet. Jag har ännu inte sprungit på någon enhet den inte klarar att läsa ut datat ifrån. Jag tror den finns som tidsbegräsad gratisversion, men den kostade inte många kronor att köpa. /Magnus