Foto iFokus

Foto

Etikettmakro-och-stillbilder-ej-kritik
Läst 753 ggr
Robert
0

Interiörbilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hade ett fotouppdrag för en kund i somras och nu i veckan gick broschyren i tryck med mina bilder. Bifogat en av sidorna i broschyren, resten finns i min blogg.

Hälsningar

Robert Hammar

Robert
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ovanstående är en dummy

[mingdie]
0

Jag vet inte om du har lagt upp bilderna för att få kritik, bara visa eller reklam men detta är vad jag tycker.

Bilderna är ljusa och fina vilket dom måste vara för att vara inbjudande. Bra tekniskt gjort. Där dom inte fungerar är att dom är för hårt skurna. När jag ser den här brochyren så känns stället väldigt litet och trångt.

Om man ser på marknadsföring så skulle jag som kund uppfatta det som litet och trångt för en grupp. Sedan skulle jag gärna sett ett par människor sitta i stolarna vid brasan med ölen.

Men samtidigt så kanske det är kulturellt och detta fungerar bäst i norra Finland.

MVH

Eddie

Robert
0

Eddie, du är välkommen med kritik. Jag antar att ordet är fortfarande fritt i forumet.

Hälsningar

Robert

Niklas
0

Robert, är det du eller de som har beskurit bilderna? 

Hur brukar du göra med vitbalansen när du har ljuskällor med olika temperatur i en bild?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Robert
0

#4, jag har inte beskurit bilderna utan det har varit upp till uppdragsgivaren. Jag komponerade bilderna såsom jag ville ha dom och beskar dom lite lösare i kameran. Jag har balanserat blixtarna med färgfilter för att matcha rumsbelysningen.

Hälsningar

Robert

Niklas
0

#5: Det ser ut som om även rumsbelysningen har blandade temperaturer. Brasljus och elektriskt ljus. Här ser det bra ut, men ibland kan man råka ut för scener där ljusen avviker mycket från varandra och är svåra att balansera. Hur gör du då? Eller tillsätter du alltid tillräckligt mycket eget ljus för att få bort eventuella problem?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning