Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 623 ggr
Robert
0

Storlek på bild

Till att börja med så tycker jag att det är väldigt trevligt att forumet börjar komma igång och att du vill dela med dig utav dina bilder, din smak, dina erfarenheter och kunskaper. Forumet blir till vad du gör den till, så ju aktivare du är desto mer innehållsrikt kommer forumet att bli.

För att kunna ta bättre del utav dina bilder så är det bra om bilderna är bredare än 1024 pxl. När bilden är större så blir man måste man skrolla för att kunna ta del av hela bilden, och det gör att bilden blir svår att tolka.

Om du inte riktigt vet hur du ska gå tillväga för att förminska en bilds storlek så hoppas jag att den artikeln om "Storlek på bild" ska reda ut saken.

Hälsningar

Robert

Kiara
0

I min webläsare så behöver man inte skrolla bilden ställer in sig rätt av sig själv.

johan
0

Det stämmer Kiara. Fast du får ändå vänta onödigt länge på att ladda ned en bild som är 3000 pixlar bred, fast den kanske bara visas som 800 px bred.

Men långsam Internet-uppkoppling blir det sega väntetider.

Mvh // Johan

AktieTrader
0

Eftersom bilder inte visas i helskärm utan i ett fönster så försvinner lite pixlar på sidorna. Så om man inte vill att bilden ska behöva scrollas i sidled så bör man göra bilden till max 1000pixlar bred. Tyvärr så begrändas höjden en hel del av knappar och adressfält så där är inte mer än knappt 600 pixlar på höjden. Bäst är att ändra bilderna till 800x600.