Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 5062 ggr
atilla
0

Gammal bensinmack!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Reser en del i jobbet. Hittar ibland något kul. Här… en gammal bensinmack som sparats. Länge sedan någon fyllde på soppa här.

mihe
0

Oj, GULF - det var länge sen. Kul!

bjorsa
0

Ah de var när soppan kostade 2 kr litern fin bild kan de vara att man sparat macken för filmer/serier där man behöver äldre bensinmack eller är de lite långsökt ?

mvh/bjorsa

atilla
0

Jag tror bara att den blivit ståendes, utan någon baktanke. Macken finns i Tingsryd, ett litet samhälle mellan Växjö och Ronneby, precis på länsgränsen småland-Blekinge. man har nog som lite tradition i Tingsryd att bevara gammalt. Vilket jag tycker är roligt.

Niklas
0

Jag såg en Esso-mack för några dagar sen. De växer inte heller på trän.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Robert
0

Kul med lite gamla vyer. Tack för att du ville dela med dig.

Robert

bosse
0

Duger denhär från Liseberg?

atilla
0

#6 :-) Den duger. Kan ju fortsätta med lite "retro". När användes denna sist tros?

/Magnus

kristinah
0

I Mariehamn har vi faktiskt en gammal bensinstation som fortfarande är öppen. Skall åka och fota den så får ni se själva. Där kan man t.o.m få rabatt på bensinen.

atilla
0

#8 Spännande! Väntar otåligt på den bilden.

Hälsningar

Magnus

bosse
0

Under tiden lägger jag ut en BP mack från Astrid Lindgrens Park i Vimmerby.

Magnus, jag ligger på ett långsamt modem här i Byblos, så jag "bryr" mej inte om att ladda ner foton som är större än 150k. FYI only.

atilla
0

Bosse, Härligt bild. Förflyttad i tid, när t.om de gamla bilarna finns med. Eftersom iFokus kompirerar i vilket fall, spelar det ingen större roll om du lägger ut stora bilder. De blir max 800x600 ändå.

Hälsningar

Magnus

bosse
0

Och även en gammal Volvo fanns vid macken.

Problemet för mej när jag ska ladda ner en så stor bild är att det tar ett antal minuter och skulle jag skicka en sån bild timas jag oftast ut automatiskt.

atilla
0

#12 Wow! Förutom foto och hundar är jag mycket bilintresserad. tom de gamla skyltarna finns ju på denna PV!

/Magnus

kristinah
0

Volvo PV var roliga att köra, ratten satt liksom lite för långt åt höger. Min syster hade en sådan en gång i tiden i mitten på 70-talet.

netagirl
0

Här är en PV som var med på damrallyt senast.

Niklas
0

Här är ytterligare en gammal PV. Fotograferad på Automobil Classic Car Show.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

atilla
0

Här kommer en riktigt gammal T-ford. (tror jag). Bilen tillhör Huseby Bruk söder om växjö. Bilden är rätt dålig, men jag fick ta den genom ett nervevat fönster från bilen :-)