Dagens bild 10.9
undrar vad det är för sorts spindel??
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

En riktig otäcking är det,ganska bestämt.
undrar om det inte är en vanlig Korsspindelshona

#7 Har dom inte skördat dom ännu :-)
mvh/bjorsa
#5 Den blicken säger allt, full koncentration :o)
Rådjursbilden var också rätt kraftigt beskuren, ville försöka fånga flykten med den beskärningen. Här kommer orginalbilden… vilken tycker ni blev best - om man vill visa flykten?
Notera också att ett tredje rådjur (som jag inte ens lade märke till i sökaren) betar lugnt vidare uppe till vänster (även om den blev klippt på mitten).
mvh Martin

Härligt foto på rådjuren… att hinna med dem i flykten
Jag fortsätter på temat djur.
Vi har just nu kattungar och varje ny vecka fotar jag dem och lägger ut på vår hemsida. Ibland kan man bara bli hur "galen" som helst när de inte står stilla men idag lyckades jag rätt bra med alla fyra. här är ett smakprov på en Norsk Skogkattunge 6 veckor.

Tycker #4 blev bättre men kanske skulle jag ha beskurit den så att det är mer bakgrund bakom än framför djuret för då ser det ut som om den sprungit från något mer än att den springer mot något, om du förstår hur jag menar…

#11 De e nog en tordyvel
mvh/bjorsa

#14 Självklart är det så den skall beskäras! Blev mycket bättre. Ibland fastnar man i sina tankar, och jag har ju tidigare alltid lagt huvudmotivet i centrum… men nu börjat lägga den så att det (vid djur t.ex.) "kommer in i bilden". Men givetvis, skall man fånga en flykt så skall djuret ju vara på väg ur bilden, och inte in. Tack för infallsvinkeln!
mvh Martin
#17 kul att du gillade det! Du kan säkert göra det snyggare än vad jag gjorde i all hast.