Foto iFokus

Foto

Etikett: övrigt
Läst 541 ggr
palsternackan
0

slutartider- Sony steady shot dsc-w85?

Jag är som ni kanske märker nybörjare inom foto och har därför en fråga ang. slutartider på kameran Super Steady shot dsc-w85 (sony).

Jag är antagligen bara för dum för att förstå mig på det, men vet ni om hur man ställer in slutartider på den kameran? (om man ens kan det..?Obestämd) och isåfall- hur?Skulle vilja ta "mjuka bilder" och ahr märkt att mycket då beror på slutartiderna. Det kanske står i brukshandvisningen.. men som den slarviga 13-åringen jag är.. så är det borta Obestämd

snälla, om ni vet hur man gör, så berätta gärna!

pellepiano
0

Den kan tydligen ta  1-1/1600 sek enligt Sonys produktsida.

Där finns oxå manual.

http://www.sony.se/product/dsc-w-series/dsc-w85#pageType=manual

Google är kanon i såna här fall.

palsternackan
0

hmm.. i brukshandvisningen hittar jag inget om hur man gör för att välja mellan olika slutartider.. får titta på google nu då..

palsternackan
0

hör ISO och slutartider ihop..?

pellepiano
0

Nej. ISO är ljuskänsligheten hos sensor/film.

Slutartiden är tiden som slutaren är öppen och släpper in ljus.

På sidan 21 i manualen jag laddade ned ( den på ca3,5 mb ) visas alla olika parametrar som går att ställa in, bland annat slutartid.

Strawberryjaam
0

Min kusin har den äldre versionen och där gick det inte att ställa in slutartiden men det kanske har kommit till på uppgraderingen ..

palsternackan
0

då blir det att titta igen då ;)

palsternackan
0

ja, nu hittade jag slutartider på 21.. men det står inte hur man kommer in till inställningarna.. det stog något om disp. knappen, men där hittar jag det inte.. då gick jag in på menyerna, men hittar inget där heller :/