Foto iFokus

Foto

Etikett: kritik-nybörjare
Läst 1517 ggr
Ylvaa
0

solnedgång på Gotland, kritik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tog några bilder när jag va på Gotland. Bilderna på solnedgången är tagna vid högaklint och blomman i almedalen. Jag är bara nybörjare på foto men vill gärna ha så mycket kritik som möjligt :)

Ylvaa
0

1

Ylvaa
0

2

Ylvaa
0

3

Ylvaa
0

ingen som har någon kritik ?

elleen
0

Jag tkr den tredje solnedgångsbilden var bäst för på den var det inte sånt här störande litet blänk eller vad det nu kan vara. Ja den där lilla ljusfläcken ialllamöjliga färger ,. ;)

Blombilden var heltokej den med (y) .

Bara en amatörs åsikt. hoppas den duger . :)

Ylvaa
0

Okej, jag gillar faktist sånna. Fast det är väl bara jag kanske, haha. :p

okej, tack så mycket. Allas åsikter är ju bra åsikter, och om nån är amatör så är det jag haha :)

lägger upp en till bild nu med :)

Dolomit60
0

Solnedgångarna är stämningsfulla och välkomponerade, med en nästan meditativt rofyld stämning, tycker jag.  Jag tycker också faktiskt att du lyckas styra undan för de värsta färgstrålande solnedgångsklicheérna av vykortstillsnitt, just genom att bilderna är stämningsfulla, i stället för bara hysterikst färggranna !

Jag tycker dom där blänken funkar ibland, och i bland inte. det andra stora runda röda blänket tycker jag är snyggt, ochstämningsskapande. Men det första blänket tror jag att jag personligen hade "trollat bort" med hjäp av någon smart funktion i något bildbehandlingsprogram !

Påskliljan (ellervad det nu är för en gul blomma - jag är inte botaniker…..) :

Nu vet jag ju inte vad du har för kamera, men jag antar att den är halvduglig i alla fall, annarts tror jag inte du hade fått en så bra bild ab blomman…….