Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 933 ggr
coolfredde
0

Blixt från storbritannien?

Blixt från storbritannien? Hej,
Har hittat en canonblixt,en 580ex II, till ett bra pris i england.

Min fråga är bara om denna blixt har samma standard, vad gäller batteriet osv, som den svenska blixten?

Alltså fungerar svenska batterier till den, eller följer det med något annat som inte passar svenska eluttag eller något annat som jag bör tänka på?

Och hur ligger det till med garanti? Vad är det för garanti på blixtar? Världsgaranti? Europagaranti? Eller bara garanti i landet man köpt den?

Tack på förhand

MVH/
Fredrik

Inkanyezi
0

Storbritannien har samma spänning och nätfrekvens som Sverige, men stickproppen är annorlunda. Eventuellt kan du behöva en adapter för att anpassa den till ett svenskt eluttag.I övrigt är det lika.

Niklas
0

Såvitt jag minns är det ingen laddare eller batterier med till den blixten. Jag tror att det är vanliga AA-batterier.

Beträffande garantin måste du nog kolla det med säljaren. Vad står det i hans/hennes papper?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

coolfredde
0

Ok, men är AA-batterier i sverige detsamma som de i England då? Inget som skiljer dem åt?

Tack för svaren

Robert
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

580EX II är en bra blixt, och det spelar ingen roll var du köper den i världen. I USA får du två blixtar till priset av en i Sverige. Batterier har samma standard i hela världen, så vitt jag vet.

Bifogat, jag står mitt i en uppställning av 3 stycken Canon Speelite 580EX II + 4 stycken Nikon Speedlite SB800. Foto taget av Pelle Piano.

Hälsningar

Robert Hammar

Niklas
0

#3, 4: Ja, AA är en standard och ser likadana ut överallt.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

RaggeNo1
0

Vad heter sidan?

Vill med köpa billiga saker =)

Robert
0

#5, tack för infot