Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 768 ggr
FotoFlikkan
0

Ni med Canon EOS 450D

Ni som har en Canon EOS 450D, hur nöjda är ni med kameran?

Vad är negativt o vad är positivt med kameran?

Jag ska nämligen köpa en sån nu och vill inte köpa grisen i säcken :)

Tacksam för svar

[Yoe-Yoe]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är suuupernöjd med min. Posetivt är att jag tycker att det
är enkla menyer och lätt att förstå. Den har bra grepp och jag älskar att fota med den. Den har många bra automatiska inställningar i ratten tycker jag men den är även ganska enkel att fota med på helmanuell.

De som är negativt.. hmm! Kanske att den faktiskt har 12.2 megapixlar, visst är det bra men det tar stor plats på datorn och för mig räcker egentligen 10. Men man ska egentligen inte se de som nåt negativt. Den känns något plastig ibland, men det är inget jag går och tänker på.

Jag är supernöjd, tycker du absolut ska satsa på den kameran! Skickar med en bild jag fotat med kamera + 55-250 objektiv. I denna bilden har jag bara ändrat lite kontrast och typ 5% skärpa. Resten är precis som det ska vara! Färgerna exempelvis, blev jag jätte förvånad över!

FotoFlikkan
0

Oj, verkligen en skarp bild. 
Härligt att det är så mycket positivt och så lite negativt om den.. Glad

Live View, funkar det bra o så?

Har beställt en nu iaf, den skulle skickas nu på eftermiddagen så den är nog framme imorron Skrattande
Tyvärr kan jag ju inte hämta den förrän om 20 dagar när jag får pengar.. kommer längta ihjäl mej tills jag får hem den!!

Ser fram emot att få hålla den i handen och testa!

Mazetti
0

#1 Vad är det för märke på ditt 55-250? Canon? :)

Bleenda
0

Jag är jätte nöjd med min kamera. Och kit objektivet använder jag nästan jämt.

Just nu hittar jag inga negativa saker om kameran.

[Yoe-Yoe]
0

#2 Live View är ärligt talat inte så bra att över huvudtaget använda, alltså de är ju bra så men man blir mycket mer ostabil på handen när man användet det, jag har använt de några gåner och det har varit i sånna lägen när det varit mycket folk. Då har jag satt på det så att jag kan lyfta upp kameran över mitt huvud och se i skärmen vad jag fotar!

#3 Yes, det är canon objektiv! :)

Lailuj
0

Jag ska också köpa en Canon eos 450d så det är jätte bra att ni tar upp vad som är bra och dåligt med den Glad Just nu har jag en nikon D40, mend en ska säljas