Död ros
Jättefin bild! gillar beskärningen, och uttrycket i bilden, färgerna stämmer också bra. :) Det ändå som jag reagerar liiiite på är att det är en aning oskarpt i mitten av rosen, men det är ingen större fara på denna bilden.
Bra jobbat! :D
Jag gillar den också men som ovanstånde, testat med macro objektiv och fokusera på mitten istället annars gillar jag den passar bra som banner eller överfront på en hemsida :D
Gillar inte den alls, ser ingen fokus. Och tycker att man ser för lite av rosen. Men som sagt, som banner hade den blivit bra.
Fungerar tyvär inte för mig. Kompositionen ger bara en stor massa där ögat inte dras mot något. Motivet kommer inte fram utan försvinner. Jag skulle ha använt en annan beskärning.
Gillar tyvärr inte den heller. Håller med #4 en hel del 
Jag gillar den, för den är olik alla andra bilder. Speciell på något vis. Älskar färgen.

Tack för kritiken allihop! :) Skönt att få veta vad ni tkr om den!
#6 Det var precis vad jag ville testa, en ny, ovanlig sak. :)

Tycker det är svårt att kritisera en sån här bild; fin skärpa, välexponerad, välavvägt färgval, och en bra beskäring, som ger bilden upmärksamhet, och skapar intresse…….
Skulle jag trots detta kritisera bilden, så skulle jag kanske tycka att et kunde skapas en del mer dynamik mi bhilden, om man nöjde sig med mindre luft i ena eller andra änden, så att det blir olika mycket luft på sidorna. den väl tilltagna luften i båda ändar gor den något statisk. Men då ändrar man ju å andra sidan bildformatet en smula - och bildformatet är ju en av bildens styrkor lixom……