Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 2137 ggr
bjorsa
0

trollslända

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En trollslända satte sig på en ringblomma nu på kvällen så tog några bilder med blixt

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Här lite närmre

mvh/bjorsa

bjorsa
0

och en till på han/hon innan den flög iväg allt gick väldans snabbt

mvh/bjorsa

ERIR
0

Bravo bjorsa! Har länge försökt fota trollsländor men jag hinner inte med. Vilka läskiga ögon, som geleklumpar.

Robert
0

Oj, trollsländor är ju jämt i rörelse. Bra fångat bjorsa.

Robert

Mikael Nr 15
0

skit snygg synd bara att de gröna bladen in bakrunden störde lite, annar en skit bra bild

Erix
0

Här kommer en till ..

Tyvärr har jag bara "kitobjektivet" till min kamera så det blir inte närmare än så här …

CBA
0

Jisses bjorsa…du har inte funderat på att bli naturfotograf FörvånadGlad

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

bjorsa
0

Tack för dom vänliga kommentarerna de var kul att ni gillade bilderna fast dom kom till i en hast .

Har haft en trollslända inne förut å de blev de några bilder på den men dom har jag redan haft ute här men på dom bilderna kommer man lite närmre och det är samma sorts trollslända så jag lägger i dom 3 bilderna här oxå fast jag redan haft dom här den 31 juli men eftersom man börjar bli till åren så kan man ju få vara lite gaggig jo ja sa just ……… :-))

Fick trollsländan att stå på ett vitt papper en kort stund å fick då denna bilden

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Här en bild på ögat

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Och här en titt på ansiktet framifrån och då satt han inte på pappret utan på fönsterbågen .

mvh/bjorsa

ERIR
0

Du är otrolig!!!

bjorsa
0

#11 int da jag hade bara tur att den kom in å hälsade på men jag fick nästan uppfattningen att den hör för jag snackade på medans han satt på pappret å då höll han sig lugn sen fick han flyga ut :-)

Dagen efter satt jag i några timmar vid en av mina dammar i växthuset för där höll en trollslända till å jag försökte fota den i luften med blixt och 1/1000 del (snabbaste på min kamera) men de visade sig att vara krångligt dels så har dom så ryckig flygning å dom hovrar ju bara några sekunder på samma ställe så jag ställde fokus på ca 70 cm och sedan satt jag där och han gjorde sina lovar fram å tillbaks mot mig och fick 1 bild som de gick att se vad de var för något  å här kommer den

mvh/bjorsa

kristinah
0

Jag säger som ERIR. Du e otrolig Bjorsa. Jag har blivit väldigt förtjust i dina bilder.

Patrik
0

Jag kan bara hålla emd dom andra… Helt otroliga bilder Bjorsa!!!

bjorsa
0

#13 Kul att du gillar bilderna kristinah sånt inspirerar tack .

#14 Tack Patrik

De tråkiga är ju att alla insekter försvinner snart å vad skal man då fota :-)) Man måste alltså bli kreativ å hitt på nått fast ett tag till finns de ju kryp kvar :-))

mvh/bjorsa

Martin
0

#15 Ser redan fram emot vad du kan göra med istappar/droppar, snökristaller mm. *tips*

mvh Martin

Mandrakonian
0

#15 kanske ta vara på lite rester av dom som lämar detta jorden kanske :-)

bjorsa
0

#17 Fota döingar :-) Kan man inte ha en liten insektsodling hemma jag hade de en gång i tiden banaflugor å funderar lite åt de hållet för de finns ju fler insektetr man kan odla men såklart frugan tyck de e äckligt :-)

Tror den geting var en hipp hoppare han har liksom den ställningen :-) Igår började de slå i altanfönstret å då var de flera stora bålgetingar som var som tokiga jag sprang å fotade mitt inatten men fick bara tråkiga bilder sen var jag tvungen att springa in då dom var helvilda å dom är ju så stora 3-4 cm troligen var de drottningar som skulle in på vinden å övervintra .

Lägger in en bild på en av bålgetingarna den enda bilden som man ser var de e för något.

mvh/bjorsa

Robert
0

#17, dina bilder blir rätt gula, har du ställt in vitbalansen riktigt?

Hälsningar

Robert