Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 718 ggr
Anna
0

Kritik på Louise

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I söndags kväll kom två kompisar över till mig, så vi roade oss med att fotografera en av dem lite.

Observera att detta är andra gången jag fotograferar människor - hästar är det som gäller annars.
Vill gärna ha kritik på teknik, komposition samt redigering m.m.

Nikon D200 & Tamron 90/2,8 användes. Befintligt ljus (ganska dåligt), handhållet.

Mvh Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Anna
0

Annan pose

annaattlid.se

Anna
0

Lite kluven ang färgerna på denna. Passar posen bättre till svartvitt kanske?

annaattlid.se

pellepiano
0

Fina bilder. Gillar oxå den sänkta färgmättnaden.Och det korta skärpedjupet.

Anna
0

#3 tack! ja jag ville ta lite "dystrare" bilder så därför lekte jag lite med färgmättnaden :)

annaattlid.se

Niklas
0

Du är som vanligt duktig Anna. I första bilden drar ljusglimten på himlen min blick till sig. Andra bilden tycker jag är jättelyckad. Möjligen hade jag lagt håret över bortre axeln i stället, men det är en smaksak. Trean var rolig. Jag vill inte ändra något alls där.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Martin
0

Kan bara hålla med de andra, det är överlag kanonbilder och jag gillar också det dystra intrycket. Tycker placeringen av modellen i bild 1 är helt rätt, placeringen förstärker det dystra.

I bild 2 skulle jag vilja ha bort lite av gräset framför modellen, och trean är den jag gillar bäst.

Ett starkt intryck av en stark tjej, ser det ut som. I som jag tycker, perfekt ljus. Riktigt bra gjort, är imponerad av dina foton och du har klart talang även när det inte är hästar framför linsen!

mvh Martin

Anna
0

Tack så jättemycket! Verkligen kul att höra!

#5 Jag bad henne lägga håret över närmsta axeln faktiskt, det är ju som sagt en smaksak. Blev inte så många bilder denna gång, nästa gång ska jag ta fler och försöka variera lite mer =)

Mvh Anna

annaattlid.se

Carlton77
0

Bild nr3 är helt klart min favorit. Älskar tonen i bilden och posen tjejen har.

Riktigt bra jobbat.

//Macke

bildochfoto
0

Egen ton i bilderna. Bra tänk och fina kompositioner. Det är nog bara att köra på och kolla in hur andra fotograferar människor…tänk sedan annorlunda…precis som du har gjort…

Marija
0

Bild #0 är verkligen min favorit, wow! Färgerna, kompositionen, modellens uttryck - allt stämmer i mina ögon. Mycket bra jobbat!

#2 är också en jättebra bild!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Anna
0

Tack så mycket alla!

annaattlid.se

maaliinL
0

#1 är otroligt fin!
Du är riktigt duktig :)

ProblematicalMe
0

den sänkta färgmättnaden ger den perfekta känslan! ^på 1:a bilden tycker jag att Lousie ska kolla mer bortåt o inte in mot kameran ^^ 

men verkkligen bra bilder

Good Work :D

werner
0

Otroligt bra tycker jag, jag är så sämst att fota människor, ska hålla mig te mina grässtrån och vattendroppar och gud vet allt ^^

Buuc
0

Jättefina bilder! Jag gillar "dystra" och "mjuka" färger. De faller i min smak.