En tjej på stan
Det ser trevligt ut. Vad använde du för utrustning och inställningar?
Vänliga hälsningar
Niklas

Tack Niklas!
Det blev min Canon EOS 5D med ett Sigma 70-200. Jag använde bara f/2.8 som bländare, manuellt och tiden anpassad till ljuset. Ljuset skiftade något under sessesionen. Reflektorer, gråkort, inget mer.
Idén med följande bild är att ögat ska vilja dras till uringningen.
Hälsningar
Robert
#2 Fin bild! Jag förstår din tanke, men jag är själv väldigt svag för läppar, och när de dessutom är bildens färgklick gick blicken först mot hennes ansikte/mun… därefter neråt.
Tycker att du verkar ha hittat din nisch riktigt bra nu, även om bilderna ser konstiga ut ibland (i mina ögon - #0 ser huvudet ut att ha en rent för skarp vinkel gentemot resten av kroppen tycker jag) så har jag förstått när jag kikar i lite tidningar osv att det är den typen av bilder som är inne i modevärlden nu. Och du gör de bilderna väldigt bra!
mvh Martin
#3 håller med om att jag inte tittade mot dekolletaget det första jag gjorde även om hon ser ut att ha snygg byst. Tycker nog att läpparna var rätt blickfångande. Och på något sätt ser det ut som om hon putar väldigt med tuttarna eller så för det ser lite skumt ut, kanske hade bilden vunnit på att ej fokusera vårt bildseende mot dem.

Intressant, en helt vanlig tjej på stan säger ja till att bli fotograferad av någon okänd, har andra kläder med sig och dessutom byter om och ändrar frisyr.
Tror inte det va?
Men det var snygga bilder på din modell.
AT: En som har ögonen med sig :o)
mvh Martin
#2: Hon ser inte lika avslappnad och bekväm ut som i första bilden.
Vänliga hälsningar
Niklas

Jo, men som det skrevs i första inlägget så var det ungefär som att du stötte ihop med henne på stan och undrade om det var ok att ta ett par bilder. 
mvh Martin
Kanske kan vi få se några helt vanliga (fotogeniska) män - som du bara träffar på så där "på stan"
Vore också nice…
Just kidding…
absolut inte för att jag skulle göra det bättre men har inte hon på den första bilden ett streck i pannan på vänster sida?

#13, tack, det ska jag nog ta bort. Snällt av dig att påpeka det, det har jag missat på den gamla tanten :)
Robert
Den första bilden gillar jag, men inte följande. De ser väldigt poserade ut.

En sak som jag tycker blir fel är när man kapar en bit på huvudet men jag har förstått att man tydligen gör så men i mina ögon blir de fel .
mvh/bjorsa