Foto iFokus

Foto

Etikettbildhantering
Läst 543 ggr
[mingdie]
0

Picasa webalbum

Läste om detta på ett annat forum. Om ni laddar ner era foton på Picasa web album så ger Google sig rätten att använda dom i sin marknadsföring. Det betyder antagligen inget för dom flesta här och chansen att dom använder ens bilder är rätt små, men det visar att det är viktigt att läsa det finstilta.

Detta står i deras vilkor.  By submitting, posting or displaying Content on or through Picasa Web Albums, you grant Google a worldwide, non-exclusive, royalty-free license to reproduce, adapt, distribute and publish such Content through Picasa Web Albums, including RSS or other content feeds offered through Picasa Web Albums,  and other Google services.  In addition, by submitting, posting or displaying Content which is intended to be available to the general public, you grant Google a worldwide, non-exclusive, royalty-free license to reproduce, adapt, distribute and publish such Content for the purpose of displaying, distributing and promoting Google services.

Vad tycker ni?

Eddie

precis
0

om du inte accepterar så skaffar du ett konto hos nån annan.
du kan "stämpla" ditt namn eller en webadress som en vit textrad i nåt hörn på varje bild som du lägger upp, eller dra ner formatet/upplösningen på de som du lägger ut… det minskar risken för att dom ska orka använda den i andra hand.

SallyB
0

Hmm, kanske ska läsa det finstilta oftare :(

Sally - har bilder i Picasa-album

[mingdie]
0

#1. Själv kör jag inte med Picasa utan tyckte bara det var interesant fråga hur många av oss som egentligen visste om det och läser det finstilta. Som du själv säger kan man ändra bilden så att ingen vill använda den.

Eddie

WesthKiowas
0

Aj, fan… Sorry svordommen! Men jag har också Picasa. Hmmm, tror minsann jag ska ta bort det. Frågan är om det hjälper när man en gång laddat ner det. Nån som vet?

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Martin
0

#4 Som jag tolkar det är det bilder du visar på nätet, i ett Picasa Webalbum som den texten gäller. Rimligen kan inte texten gälla en bild du visar i ditt album här på FIF t.ex. även om du en gång haft den i Picassa men inte längre har det.

mvh Martin

[mingdie]
0

Lugn. Det står vidare att om du tar bort bilderna så kommer Google inte att använda dom. Det är bara under tiden du har dom i deras (Picasa) album.

Eddie

WesthKiowas
0

Pust…. Flört Inte för att jag har så bra bilder men jag vill ju inte hitta dom helt plötsligt någonstans utan att jag själv lagt ut dem. He he, tur att man inte är typen som har sexbilder på sig självSkrattande

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

goma
0

Hej.

Tips på en bra sida för foton på webben.

Vet inte  om hur säker den är.

www.fotobojan.se