Foto iFokus

Foto

Etikettmjukvara
Läst 930 ggr
Bima
0

Behöver en ny kamera

Jag är trött på min kamera, men har inte råd med en digital systemkamera, hur mycket jag än skulle önska det.
Jag undrar då om ni kan ge förslag på en digital kompaktkamera som har de kraven att den är bra på att ta skarpa foton på objekt i rörelse (t.ex. katter och barn) och bilder utan blixt.
Det är nästan omöjligt att ta en riktigt bra bild utan blixt på min nuvarande kamera (Canon Ixus 430) och bilder i rörelse är bara att glömma.

Tack på förhand för er hjälp! :-)

ElinH
0

Kanske en Ixus 70 eller 75? Fast jag skulle tro att de flesta kompakta kameror har problem, särskillt inomhus, att göra skarpa bilder när något rör sig snabbt.

Leta på cyberphoto.se.

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Bima
0

Funderar på att söka mig utanför Ixus-familjen. Har varit runt på lite sidor och letat och som du säger så har de flesta problem med skarpa bilder inomhus (särskilt i rörelse).
Det verkar vara lite antingen-eller, man kan inte få en med allt.
För mig känns det nästan viktigast med en som kan ta bra (allt är väl bättre än min dock *s*) bilder inomhus och gärna en som tar skarpa bilder i macro.
Rörelsebilder får jag nog helt enkelt lägga åt sidan tills vidare.

Marija
0

Kanske en långzoom. Canon S3IS? Har inga erfarenheter om kameran, men någon annan här inne kanske har :)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Niklas
0

De flesta kompaktkameror har svårt att ta bra bilder utan blixt inomhus. Leta efter en där du kan ställa ISO manuellt. Jag har inget tips på rak arm.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Erik645
0

Varför vill du inte använda blixt ? hur mkt pengar vill du lägga ut ?

endius
0

Jag rekomenderar Panasonic Lumix Fz-18.

kanonbra kamera enligt mej!

kostar typ 3500 nu tror ja!

denisesalomonsson
0

#6 då kan hon lika gärna köpa en Nikon D40 om kostar runt 3000 ny :)

gurin
0

Ett tips kan vara att söka begagnat.

mvh/gurin

endius
0

#7 skulle kunna tänka mej att man behöver iaf 3 objektiv till d40:n för att klara av samma saker som lumixen gör.. så lumix blir nog billigare på det sättet..

/marcus