Vår badstrand.
Vi åkte ner till den 7000-åriga hamnen ikväll för att fota "vår badstrand". Det var ingen vacker syn som mötte oss. Så här ser den ut idag och för lång tid framöver. Och dessutom har det skett av ren ondska. Det sägs att man nere i södra Libanon lämnat bomber efter sig som ser ut som ägg, leksaker, stenar mm - för att döda barn och kvinnor.
I bakgrunden dom romerska ruinerna och även korsfararna höll till här under några 100 år.
Lukten från oljan är skarp och den flyter fortfarande uppe på ytan, men massor har sjunkit till botten. Israel släpper fortfarande inte in nån som kan hjälpa till med saneringen. Hur vansinnig kan den mänskliga rasen bli? Finns det någon ondare varelse?
Jag har inget svar, men jag hopas att ni som läser detta och ser bilderna stannar upp en stund.
bosse
Nej, vi får inte glömma nazityskland och deras mord på miljontals judar!
//CarlS
Usch…olja och krig. Man skäms ibland för att man tillhör människosläktet.
Var rädda om er där nere.
Ha det bra! / Mia

Kul att ha dig tillbaka Bosse. Otrevliga bilder du har.
Sköt om er!
Robert

Skönt att se att ni kom fram men tråkiga bilder hoppas allt blir till de bättre nu i libanon.
mvh/bjorsa

Tyvärr är det ju inte bara din badstrand utan större delen av Libanons kust som är dränkt i olja.
Hej Bosse…
väldigt tragiskt med dessa oljeutsläpp…och ännu mera tragiskt med kriget också … du har inte funderat på att skicka bilder till media tex här i sverige?
Lovisa

#9 Den minns jag bosse,Härlig bild i #10 är alltid helt såld på siluetter i solnedgång .
mvh/bjorsa
Hej på dej själv!
Ja, det som händer här är mycket tragiskt och påvisar ondskan hos några individer som tyvärr har makten.
Jag har inte funderat på att skicka till några medier, men det vore kanske en ide. Jag hoppas mina texter och mina foton inte är "färgade", utan återger verkligheten. Jag vet också att många av er som ser bilderna och läser det jag skriver påverkas och jag hoppas ni för det vidare. Det är inte mycket som vi kan göra, men det kanske påverkar nån nån gång, när denne står vid ett vägskäl i livet mellan gott och ont.
Trevligt att höra från dig Bosse. Såg också bilderna på AG.
Hoppas att du inte bara fick med dig negativa upplevelser från din vistelse här hemma och att det går att bygga nytt där borta. Som alltid tittar jag på bilderna.
Jag har alltid gillat bilder av ruiner, men jag föredrar gamla ruiner. En ruinerad strand, ruinerade liv och bilder på folk som måste bo bland moderna ruiner är inte alls lika kul. Fortsätt dock att plåta. Alla bilder bör inte komma från eller vara godkända av nyhetsmedierna.
Dina berättelser gör det som händer mer personligt och därmed mer äkta, hur konstigt det nu än kan låta.
mvh/gurin
Hej Bosse
Jag uppskattar dina bilder och dina berättelser mycket. Jag tillbringade en tid av min ungdom i regionen och var med när samma sak hände 1982. Då hette hotet från Libanon PLO.
Så fortsätt gärna att berätta och skicka bilder.
Hälsningar
Magnus
gurin, jag har kanske klagat för mycket på Folkemmet, när jag skrivit på AG. Det beror antagligen på att Sverige är känt för att hjälpa vid behov, men som en kompis sa, att när man behöver hjälp, då behandlas man som samhällets fiende nr. 1. Dom ifrågasatte om han betalt för mycket skatt för att få en högre sjukpenning. Om vi bara hade kunnat åka hem som planerat, så skulle vår semester ha varit helt positiv, för den gav oss så mycket, när det gäller vänskap och upplevelser. Det var osäkerheten dom sista veckorna, som gav den bittra smaken.
atilla, jag fortsätter lägga ut foton och texter - för som gurin säger så blir det mer personligt att få det via iFokus än via media. Sen är det upp till er att föra det vidare om ni känner för det.

#17, fortsätt med det, lägga upp bider, det är bara roligt. Du har utvecklats och dina bilder blir bara bättre och bättre.
Hälsningar
Robert
Robban, jag gör absolut ingenting för att bli bättre, men vissa bilder blir bra. På semestern fotade jag drygt 2.000 foton varav några är riktigt bra. Dom flesta är naturligtvis på grabbarna och även många på fåglar. (klagomål ang. fåglarna från min svägerska för alla finns på hennes PC)
bosse
Bosse. Fina bilder men deprimerande. Det är svårt att sätta sig in i en sådan situation du/ni är/har varit i då man bor på "fredens öar" som Åland kallas.
Om ni läst i min dagbok, så händer det fler olyckor varje dag, bl.a. på grund av "cluster" bomberna i södra Libanon. Min fru berättade nyss, att en efterbliven man i ett grannhus fick hjärtattack och dog, när bron bombades i Al Fidar.
kristinah du är välkommen att hälsa på och jag lovar att guida. Jag tror att flyglatsen öppnades officiellt för ca 1,5 timmar sen.