Foto iFokus

Foto

Etikettmisslyckade-bilder
Läst 874 ggr
Dolomit60
0

Miss och miss men.....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här var egentligen en kraftigt underexponerad bild och en totalmiss från början !

Men när jag såg bilden i displayet, tyckte jag att den var rätt häftig ändå. så jag lade in den på datorn och donade lite med den i ett program som heter "Gimp".

Ha gärna synpunkter på den, och på bildbehandlingen också !

Detsenare har jag inte lärt mig ännu, men JUST DÄRFÖR är synpunkter väkomna !

Dessutom undrar jag över: Kan man se VEM jag har fotograferat o mörkret ?

Själv vet jag det ju, och därför är det svårt att bedömma för mig…..

Dolomit60
0

Puttar lite på min egen bild, ocyh hoppas……..

Buuc
0

Har ingen aning men nu blev jag hemskt nyfiken! :O

Bleenda
0

Bilden är ju häftig. Den passar till objektetGlad

Mari
0

har ingen aning om vem det kan vara :)
Tycker bilden blev rätt häftig med det röda ljuset :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Martin
0

Heller ingen aning, men med tanke på bildnamnet så troligen Demian Cool

Ang fotot så blev det väldigt effektfullt, nästan lite som ett väsen eller spöke som träder fram ur mörkret.

mvh Martin

Dolomit60
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Shit ! ! !

Givetvis är det Demian……Vad klantigt ! *LOL*

Namnet har följt med när jag har hämtat bilden…..

Men svaret på frågan är altså; Nej - man ser inte at det är Lars Demian.

Bilden är tagen på Cornelis dagen - En maratonföreställning, med Peps, och Marie bergman, Richard Wolf, Stefan Sundström, samt såväl "Herr Janson", som "Herr T" var när varande. ( Sid Janson, och Torgny Björk, i visgruppen "Herr T, och hans spelemän") Och en hel del mindre kända artister.

Alltihop presenterades givetvis vanan trogen av visveteranen Sid Jansson, som även bj¨d på en trudelutt - Justdet sid Jansons specialitet är just "Trudelutter" ! Typ visetter, trallar, och  korta slagdängor på dialekt etc.

Och så är han väldsmästare på att kränga ett budskap ( seriöst, såväl som "nonsens" och allt därimellan )  På  ett så underhållande sätt att man svälger det utan att blinka !

Troligen en av Sveriges viskunnigaste personer !

Ni får en bild av honm !

Mitt försvar: Ljusförhållandena var dåliga, kameran är halvdålig ("Fuji finepixe S 500") Bilden är tagen på stort avstånd.

Jag skulle ha fångat ögonen lite bättre….. det brukar höja porträttbilder rätt ordentligt om man lyckas med tycker jag annars….

Men jag skainte säga att jag är direkt missnöjd med den däremot - Hade jag tyckt det hade ni inte fått se den ! Skrattande