Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 927 ggr
[Linsenhejhej]
0

Nikon D80

Jag håller på att spara till en Nikon D80 och jag undrar om det är någon som har en sån kamera och kan berätta vad ni tycker om kameran och gärna visa någon bild som är tagit med D80:n. :)

Oliviahack
0

Även om jag inte har en D80 så kan jag säga att den är bra! Känner 2st som har en sådan. Den är värd alla pengar ;)

Musiken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en D80. Dock ar alla instegssystemkameror i samma kvalitetsklass, och det ar framst objektivet kvaliteten hanger pa. Och den gamla sanningen; "det ar inte kameran som tar bilden, utan fotografen".

Det enda som skiljer kamerorna at ar vart knapparna ar satta, och vissa har nagon mer funktion an den andra, men inte sa stor skillnad alltsa.

Musiken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Men visst ar det en bra kamera, och manga haller med om att kitobjektivet till Nikon-kamerorna ar battre an de till Canon. Har sjalv aldrig fotat med Canon, sa jag kan inte uttala mig om det, men Nikons ar helt ok. Har sjalv dock bytt ut mitt mot ett tyngre Sigma for att dels fa storre blandaromfang, och dels for att fa lite mera tyngd i kameran.

nemorosa
0

#2 och #3 Härliga bilder på din Pudding!

Musiken
0

Tack! #3 ar dock pa Loki :)

Christer-L
0

Kolla på FotoFynd.se där säljer jag minD80 med grepp och Nikon 16-85. Christer

Christer-L
0

Annonsen finns här nu åxå på min D80. Visste inte att man kunde annonsera här. Skäms