Foto iFokus

Foto

Etikettbildhantering
Läst 1327 ggr
snigel
0

Var framkallar ni era bilder?

Hej!

Har nu (vet inte för vilken gång i ordningen) bestämt mig för att skicka in bilder för framkallning. Det har inte blivit gjort sedan 2004 :S Vilka har ni provat, är det något som särskilt rekommenderas?

/ Å

Banio
0

Har använt tre olika, Crimson, Fujidirekt och Colormailer. Nöjd med alla, både vad gäller kvalité och snabbhet. Dock har ändamålen varit olika - Fujidirekt har jag bara tagit ut vanliga 10 x 15, de båda andra har jag gjort större förstoringar på. Colormailer tog mest tid på sig, men de höll den leveranstid som utlovas på hemsidan.

Cavello
0

Jag skriver ut mestadels hemma allt från 10*15 till A4 :)

Barkis
0

Crimson utan tvekan!

Lakrits
0

Crimson har jag testat på stora utskrifter och är jätte nöjd med pris och kvalité. Snabba som tusan, har fått båda de förstoringar jag beställt på kvällen klara under dagen efter. Vilket är bra eftersom jag kan åka förbi på vägen hem :-)

Har intetestat några andra dock.

/M

Adobe
0

Crimson för stora utskrifter på canvas målarduk. Ser ut som en "bättre" oljemålning. Mycket snabba. Ladda bilderna på deras hemsida och du har dem inom 2-3 dagar.

Har ej prövat andra. Gick på rekomendation av en fotograf.

Bertil

StuteriSolo
0

Jag använder fujidirekt, de är helt okej för vanliga bilder iaf, och billigt om man ska framkalla mycket på en gång. Har även förstorat några bilder upp till 50x75, med bra resultat.

Carlton77
0

Extrafilm har jag använt till förstoringar 50*75. Riktigt nöjd.

Mvh Marcus

Petersen
0

Crimson

bildochfoto
0

Crimson rekommenderas…dunder att göra förstoringar också…har testat billiga varianter som postfoto också men det kan inte rekommenderas…

Crimson har mycket bra kvalitet…

Anna
0

Fujidirekt.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Isak
0

Framkalla.com, fast mest av lathet. Vet jag att jag får bilderna inom en timme.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

snigel
0

Tack för alla svar! Crimson verkar ligga högt på listan här.. ska prova att göra några förstoringar i eftermiddag.

nattsyrran
0

Har mest använt Extra Film, dels för framkallning av foton från systemkameran och från digitalkameran. Har även gjort ett eget fotoalbum på Extra Films hemsida till barnen från vår Brasilienresa i dec-06. Är mycket nöjd med detta.

Crimson? Vad är det?

Adobe
0

Hej nattsyrran !

Ett fotolabb, helt enkelt och ett mycket bra sådant.

http://www.crimson.se/

Bertil

Cashan
0

Lite sent men tycker att www.proprint.se tål att nämnas.
Seriöst labb med "extra" inställingar, förstoringar upp till 70x100, deras ICC-profil kan tankas m.m

Lite dyrare än medel.

Scrog
0

Tänkte skriva ut några bilder på en canvas med en ram där bilden går över kanten. Såg att proprint klarade det, är det någon som testat det, där eller på något annat ställe?
Det kostar ju en del så vill gärna höra era erfarenheter innan jag beställer.

Mvh Scrog

Adobe
0

Har som jag skrivit ovan använt mig av Crimson och då skrivit ut på canvas och resultatet är över förväntan.

Kan varmt rekommenderas.

Bertil

Scrog
0

#17 Kan man hos Crimson få det monterat på en "ram" där bilden viks runt kanten? Sökte lite på det igår men hittade inte något sådant alt. men det kan ju varit jag som var dålig på att leta.

/Scrog

Adobe
0

Srog, jag vet inte, för jag tillverkar mina egna ramar, men du kan ju ringa dem och fråga.

Bertil

nattsyrran
0

Fick nys om www.myphotobook.se där man kan förstora och få sin bild på Canvas samt göra en bok. Har inte själv testat men fick tipset från en arbetskamrat. MVH Susanne

Olysios
0

skriver ut hemma :)

Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

fotokrafs
0

jag har testat skriva ut bilder hemma på fotopapper med vanlig bläckskrivare och det resulterade i till en början fina bilder men sedan med  tiden började vissa färger flyta ut. Nu framkallas det på Crimson, billigt och jag kan hämta dem på labbet när jag är i krokarna :-)

Scrog
0

Har letat runt lite mer men upptäckt att det tyvärr verkar vara så att de minsta formatet man can få på en canvas moterad på en kilram är 30x30 och jag skulle vilja göra en mindre Gråter

Får väl vänta tills jag hittar ett annat foto som passar i större format.

/S

Scrog
0

Tänkte jag skulle väcka liv i den här tråden igen.

Tänkte göra ett nytt försök att skriva ut en canvas och tänkte därföt kolla om det är någon här som har någon ny input att ge ifrågan om var man gör det bäst.

Kan någon rekomendera något bra ställe att skriva ut en canvas i 30*40cm monterat. Prioriterat är att de levererar snabbt eftersom det är en present som skall skrivas ut. Bra kvalite är förstås också viktigt.

/Scrog

Bleenda
0

Ingen aning tyvärr. Men jag skrev ut på kanvas i dag på min skrivare och det gick bättre än jag väntade mej. Ett A4.

Finns det inte ett ställe som heter "önskefoto"? Förr brukade jag beställa kalendrar därifrån. Prova att googla på det.