Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1522 ggr
Mazetti
0

Amatör eller Semi-proffs?

Tjenare! Nu är det såhär att jag står inför ett väldigt svårt beslut. Har äntligen fått min sommarjobbs-lön, ca 7800kr. Jag har sedan länge vetat att dessa pengar kommer spenderas på en ny digital systemkamera, frågan är bara vilken. Jag har fått klämma på lite olika kameror, bl.a Canon 450D, 400D, 350D m.fl, men jag är inte riktigt säker.
Själv gillar jag nog 450D:n mest, och ligger i rätt prisklass. På senare tid har jag även börjat spana på Canons "semi-proffskameror" (?) (20D, 30D, 40D m.fl)
40D:n är alldeles för dyr, tänkte mer på en begagnad 30D.

Så, är det rättvist att jämföra 30D med 450D eller är jag helt ute och cyklar? Jag är ochså (nästan) helt säker på att jag vill ha en Canon, då jag tidigare haft en sådan.

Musiken
0

Vad har du for ngt nu da? Kanns det inte lite onodigt att lagga ut pengar pa en amatorkamera om du redan har en? Det ar ju ingen skillnad kvalitetsmassigt pa kamerorna.

Mazetti
0

Just nu har jag ingen kamera alls, eftersom jag sålde den jag hade förut, en Canon 300D.

pellepiano
0

450d tar lika bra bilder som 40d. Skillnaderna ligger mer i huset ( magnesiumchassi, vädertätad mm ), snabbare sekvenstagningar mm.

450d är plastigare och mindre, men det påverkar ju inte bilderna.

Niklas
0

Jag skulle säga som Pelle, känn vad som känns bäst i handen för 450D är mycket kamera om än lite enklare förpackad (huset).

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Limpan4all
0

Tja en begagnad 40D med ca 15000 bilder kostar väl som en flång ny 450D och då är valet av en 40D enkelt.

Speciellt nu när 50D är släppt så kommer nog fler än jag att byta upp oss.

Bara som info så släpte jag min 40D med en flång ny 18-55 IS kitglugg, extra batteri och ett 133X 4GB minneskort för 7kSEK.