Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 607 ggr
atilla
0

Lite "Photoshopad"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag finner ett visst nöje i att lära mig mer om vad som går att göra i Photoshop. Bifogar en i övrigt rätt kass bild. Men med lite justeringar i PS blev den rätt kul. Vad tycker ni?

Martin
0

Fin bild, skulle vara kul och se en "före-efter"-bild, annars lite svårt att bilda sig en uppfattning om photoshopjobbet.

mvh Martin

atilla
0

Här är originalet /Magnus

Fotord
0

Superb behandling av filen atilla!

Softningen är det Eismanns screen/multiply-trick?
Trots att jag jobbar en del själv med det så blir man lika glatt överraskad hur mycket man kan förbättra en annars ganska "platt" digital bild. Du har lyckats få fram trollsk drömkänsla i bilden. Underbar!

Martin
0

Betydligt bättre bild efter förändringarna. De bortre bitarna till vänster i bilden ser nästan tecknade ut. Hela bilden ger ett "trollskt" intryck.

mvh Martin

atilla
0

Tack Fotord. Ghotic Glow samt ökat mättnaden. Jag är nybörjare både vad gäller Photoshop och digital foto, så det är roligt när det lyckas.

/Magnus

atilla
0

Tack marnyman.

Robert
0

atilla, blev mycket bra. Jag skulle se till att plantan längst ned till höger försvann. Prova med att lägg in något annat där istället.

Bra jobbat med Photoshop.

Hälsningar

Robert

bjorsa
0

Härlig bild atilla den blev som en tavla .

mvh/bjorsa

atilla
0

#8 Tack bjorsa, men du vågar väl inte säja annat längre :-)

#7 Har försökt få bort den med kloning, men det blir inte bra. Aldeles för mycket. Något tips på hur man snyggt får bort växten?

/Magnus

mihe
0

Härlig drömbild! Skulle jag vilja ha på väggen hemma :-)

bjorsa
0

#9 :-) Jo men gillar ju bilden och som mihe säger häng den på väggen endera printa ut på bra fotopapper eller skicka den till något labb tex www.crimson.se å få den framkallad sen på med ram eller bara glasa in den å upp på väggen.

Jag provade att clona lite på din bild och tog bara clonen på grästuvan framför dom lite suddiga bladen så att dom försvannt

Redigerar här ser att det blev lite suddigt de jag gjorde antagligen så behöver paintshop pro glasögon :-)

mvh/bjorsa

atilla
0

Tack bjorsa, det blev bättre. Jag försökte klona bort hela grästuvan, men det var stört omöjligt. I vilket fall tycker jag det är jättekul att ni gillade bilden.

/Magnus

Fotord
0

Höll aldrig riktigt med om att hela tuvan skulle bort men det blev bättre när färgklicken försvann.

atilla
0

#10 Går att ordna :-)

Alsterolle
0

Försöker så gott det går återskapa vad jag ser i naturen. Bristen på konstnärlig ådra är säkert en orsak.

Denna underbara bild har jag bara försökt återskapa genom att justera nivåer,  efterbelysa "ljusinsläppet" till vänster och efter önskemål klonat bort det röda. Lite skärpa har jag även kostat på bilden.

atilla
0

#15 snyggt jobbat. Är det orginalbilden du utgått ifrån?

/Magnus

mihe
0

#14 Hur menar du?

atilla
0

#17 Ett skämt, om än ett dåligt sådant, men ett svar på att du skulle vilja ha den på väggen. Klart du får bilden i fullformat om du vill.

Yazmine
0

Härlig bild,blev lite badsugen.

Alsterolle
0

#16 Jomenvisst - utgick från vik_original.

Försökte även använda lassot (med mycket ludd) kring det ljusa partiet och selektivt justera kontrasten. Sedan invertera markeringen och försöka få samma ljushet på de två ytorna.
Sedan lite efterbelysning till vänster. Avslutade med lite jobb med färgkanalerna i området till vänster för att få bort blåsticket (naturlig skugga?) Denna variant bifogas.

macro
0

Jag körde originalet i photoshop (kurvor) och lite grann

i Neat Image.  Vad tycks ?

mihe
0

#18 Ja tack. Det vore kanon. Jag tycker mycket om trollska bilder…lite sagobilder så där.

Tack på förhand!

atilla
0

mihe: ftp://magnusd.no-ip.info

logga in med iFokus (användare) och iFokus (lösen)

Om någon annan behöver flytta filer av någon anledning är ni välkomna att använda denna. Diskutrymmet är begränsat :-) så städa efter er.

/Magnus

mihe
0

#23 Tusen tack atilla! Ska skicka efter en papperskopia i morgon. Den är sååå fin!