Foto iFokus

Foto

Etikettbildhantering
Läst 477 ggr
SusanneStromstedt
0

Råd (långt inlägg)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill göra min dotter glad med att ge henne en länge önskad "tavla" i present.

Motivet, som är eiffeltornet är svartvitt. Den ska vara avlång, ganska stor med andra ord. Kanske 1,5 meter lång och 1 meter bred. Hon har sett en sådan på IKEA och den kostade skjortan där. Kan man tillverka en sån själv?Jag funderade på min fotoskrivare; Om jag delar in bilden i många bilder, i A4 storlekar, som jag sen fogar ihop. Ni förstår kanske hur jag menar?Som ett pussel ungefär.

Det är tänkt att bli som en inramad avlång planch. Är det möjligt att "tillverka" en sån tavla själv? Kanske det är någon här som är sugen på att hjälpa?/ Susanne

Isak
0

Jag vet att det ska finnas ett program som skriver ut fotot på flera papper så man kan sammanfoga, men kommer för närvarande inte ihåg vad det heter. Sen är det klart att den på IKEA kostar skjortan eftersom den är på målarduk vilket inte är allt för billigt i de större storlekarna.

Annars finns går det ju att skriva ut en poster hos Crimson, vilket inte lär bli lika dyrt som den på IKEA.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson