Nikon d60 :D
Idag köpte jag min nikon d60, minneskort och blixt. Men har bara en fråga. Om jag köper objektivet 55-200 (heter det så?) blir det bättre kvalite på bilderna eller gör det bara att det går och zooma mera?
Tror det bara handlar om zoom när det gäller objektiv. Någon annan kunnig?
Föresten, grattis till din nya kamera! Jag har också en D60 :D är super nöjd med min :)

Det är kameran som "har hand" om kvaliten på bilderna, objektivet ger dig bara mer zoom.
Grattis till köpet =)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Okej :) tack, är jätte nöjd ^^
Om man inte vet så är det bättre att inte säga något. Kvaliteten på dina foton om du menar bättre färger, bättre skärpa osv. så är det objektivet som avgör. Dagens systemkameror är så bra att det inte är någon större skillnad på dom olika märkena.
Objektiven är det som avgör hur bildkvalitetsmässigt bra bilden blir. Det objektivet som du har fått med kameran är hyffsat och duger för dom flesta. Om du vill ha den där riktigt fina bildkvaliten när färger, skärpa och kontraster gör att den nästan känns som tredimensionel då behöver du ett bättre objektiv. Om det 55-200 som du nämner är bättre än ditt kitobjektiv vet jag inte men det bör finnas en del Nikon användare här som kan peka ut vilka objektiv som är bättre.

okej :)
Grattis! har också D60n och har precis beställt ett tamron 70-300 :) ska bli kul att testa det också!