Fotoprojekt - X
Igår var jag ute med mina barn i det kalla vintervädret. Solen var nära till att gå ned och bakom moln. ISO-inställningen fick jag ha på 800 för att bilderna skulle bli skarpa. Här i bild har jag fotat en klätterställning i lekparken. Hittade en skruv som fungerar utmärkt till bokstaven X.
Jag har tänkt att alla bilder skulle genomgående vara svartvita i det här projektet men här vill jag göra ett undantag och visar då båda varianterna.
Mitt "X" kan du se i bifogat.
Jag blir glad för att du tycker till och för att du bidrar med fler X här nedan.
Tack på förhand!
Hälsningar
Robert

#0 och #1
jag trodde att man inte skulle använda photoshop, utan bara fantasin och kameran… Fast det kanske du inte har gjort….?
// Iskall ^
^

Fungerar uret så här års? Bra idé Johan. Den bråkiga bakgrunden tar lite för mycket uppmärksamhet. Hade du haft möjlighet att öppna upp bländaren med och använda en stor bländare istället så kunde du slå ut din bakgrund, se bifogat. På så sätt blir det mer fokus på huvudobjektet.
Hälsningar
Robert
#6: Hade bara med mig "lillkameran" så jag försökte bara köra på porträttprogrammet, men det hjälpte inte så mycket denna gång. Hade gärna haft en suddigare bakgrund.
Mvh // Johan

#10 Det var en snygg harmonisk bild…tycker jag.
Tack Berra. Tycker faktiskt själv att den är rätt fin.

#13, stilfullt, härlig zoom-in-effekt.
Robert