Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 750 ggr
Noa-Nisse
0

medel kritik :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle vilja ha lite kritik på denna bilden som jag har tagit på min hund timmie. jag ordnade upp en liten ministudio med lampor och en stor brun filt..

kamera: en kompakt kamera,   canon digital ixus 95015. med inställningen barn och djur. :)

skriv vad ni tycker! :)

Medarbetare på Hundar.ifokus

Noa-Nisse
0

jag vill jättegärna ha lite kritik :)

Buuc
0

Själv gillar jag inte pudlar så bilden är ganska intesägande. xD

Höj kontrasten lite!

Noa-Nisse
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ehehe okej, men om du bortser från själva rasen och istället kollar på själva bilden ;)

nu har jag höjt kontrasten en aning, blev det bättre? eller ännu högre ;P

Musiken
0

Jag hade garna sett hunden langre ner och mer till vanster. Langre ner for att fa mer luft over huvudet och fa bort overflodet under hunden. Mer till vanster eftersom hunden sneglar at hoger, och man bor ha mer luft at det hallet den tittar. Den kanns lite konstigt avkapad mitt pa kroppen ocksa och ar valdigt brusig, men brusigheten har nog med kameran att gora och inte dig som fotograf.

Noa-Nisse
0

#4, okej tack för kritiken, men jag vet inte riktigt. det var liksom lite meningen att bilden skulle vara avkapad så, man skulle bara likosm se främre delen av honom.. aja tack ändå :D

Musiken
0

Jag skulle nog ha provat att kapa av lite mer av honom isf, typ alldeles bakom skuldran :)

[mingdie]
0

Det hade nog blivit bättre om du hade tagit fotot snett framifrån istället för från sidan. Om du då kapar kroppen så ser det inte så konstigt ut.