Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 787 ggr
CamillaS
0

När ni uppdaterar eran hemsida

När ni uppdaterar eran hemsida hur gör ni då med gamla bilder, tar ni bort bilder eller fyller ni bara på med bilder?
Det blir ju väldigt många bilder tillslut om man fyller på hela tiden.

Berätta hur ni brukar göra. :)

mjioo
0

då jag inte har någon hemsida så kan jag inte säga hur jag brukar göra hehe.

men om jag skulle haft någon så skulle det vart min portfolio och en portfolio behöver ständigt uppdateras men aldirg bli rörig, det ska vara enkelt att titta igenom bilderna och det ska inte vara en salig blandning utan hänga ihop på något vis. och det jag tycker är viktigast är lagom många bilder med stort innehåll :) precis som ett cv.

sen beror det ju på hur man bygger upp sin hemsida, man kan ha flera "mappar" med olika teman och på så vis få in fler bilder, men även där måste det finnas en gräns så att besökarna aldrig tröttnar, hellre byta ofta :)

CamillaS
0

#1 håller med dig i det du säger. :)

Nån annan som vill berätta?

nemorosa
0

Jag "prostituerar" mig med alla bilder jag skickar upp (anser en del). Men jag har ingen ambition att bara visa mina allra bästa foton, jag vill dela med mig av både de finaste bilderna samt vardagsbilderna.

Uppdaterar gör jag mest varje dag.

Isak
0

Besökarna vill ju att det ska ända saker på sajten. Så att byta ut bilder i både album och bilder på de olika sidorna är ju sådant som får göras med jämna mellanrum.

Fast det beror ju på om man vill ha en slags portolio eller om man vill ha ett helt galeri.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

AndreaK
0

Jag har både en portfolio och ett arkiv. I portfolion har jag 5 kategorier med ca 10 bilder i varje och jag försöker att hålla antalet nere för att inte tråka ut besökarna. I arkivet har jag bilder från ridtävlingar och andra hästevenemang och där kan jag ladda upp ca 300 bilder/evenemang då folk vill se ALLT och ev beställa.

laFleur
0

Jag lägger till bilder i de album jag har men lägger de nyaste bilderna först. Blir några bilder helt oaktuella tar jag bort dem men detta har inte behövts göra än.