Bäst kamera?
Vilken kamera föredrar du när det gäller att foto djur? (system kamera)
Jag funderar på att köpa en Canon EOS 400D när jag har råd. Någon som vet en Canon EOS 400D för ett blilligt pris? ?

Allt beror på vad man vill få ut av kameran. Systemkamera kan vara bra att kolla upp hur mycket bra objektiv kostar. Själv börjar svänga fån Canon till Olympus eller Pentax…De har billigare, bra objektiv…som jag har råd med…
Bäst kamera är den du har med dig när djuret dyker upp.
Men som bildochfoto skriver. Det är inte husen som är intressanta fundera på objektiv istället. Objektiven kan du använda i många år och de följer dig genom alla tekniska landvinningar som görs på husen i framtiden.
Skall du fota smådjur, makro, eller är det hoppande hästar eller är det fåglar på långt håll?
Gissar att det du behöver är ett ljusstarkt teleobjektiv. Är de bra så kostar de pengar. Du vill nog också ha bildstabilisering. Tänk på att om du köper Canon eller Nikon behöver du köpa stabilserade objektiv och de är dyra. Andra märken har stabiliserade hus och då blir alla objektiv du sätter på stabiliserade. Detta har dock inte så stor betydelse om du skall fota djur i rörelse, men det är en stor fördel om det gäller djur som sitter still, eller om du får för dig att fota makro handhållet.
mvh/gurin