Kritik - Kossor vid Mjörn
Igår tog jag och syrran en liten promenad ner till Mjörn i skymningen, självklart var kameran med.
På första bilden har jag lekt lite med färgerna, använt "burn tool" för att göra himlen något mörkare och "dodge tool" för att göra kossorna och gräset lite ljusare.
Vad tycker ni om den? Och vad ska jag hitta på för att solen inte ska bli helt utfrätt?
Bilden fotad med Canon EOS 400D och kit objektiv, manuella inställningar.
Hanna

Dramatiska bilder. Det ser ut som om det kommer att bli oväder. Gillade bild 2 bäst. Var fotade du någonstans? Nolhagaviken?

Alskar dem! Jattefina :) Nasta gang kan du prova med shadow/highlight verktyget sa slipper du dodge och burn.
// Amanda
jag gillar stämningen i båda bilderna men de är tyvärr lite snea, speciellt den andra. den andra bilden får mig att tänka på en lugn plats långt långt bort och jag gillar den drömman känslan. den första testade jag att hålla för kossorna på(som att man beskär så att kossorna och gräset inte finns med) och jag tycker att bilden blev lika bra då om inte mer magisk. det var svårt att se kossorna och det stör lite när man måste leta efter något som är mitt i bilden..
#2 - Ja, eller just har varit. Bild ett är på väg ut mot fågeltornet och tvåan är vid tallhyddan ungefär.
#3 - Okej, tack :) Jag ska tänka på det ^^
#4 - Jasså, tycker du? Den första tycker jag är väldigt rak, men den andra kan jag ju räta upp lite iof. ^^ Jag som tyckte att det kunde bli rätt häftigt med kossorna i förgrunden :P Men nu när du säger det så… Blir inte bilden lite tråkig om man beskär den med bara vatten och himmel, om man säger så?
Och sedan får jag be om ursäkt för den hemska kvalité som blev på bilderna när jag laddade upp dom :/ Ser betydligt bättre ut annars ^^
Hanna
#5 tittade på bilden väldigt länge och visste inte om den var rak eller inte var så trött och ljuset i bilden lurade mig, ja den är väldigt rak. :)
javisst jag tycker också kossorna är häftiga där men kanske göra det ytterligare litelite ljusare? kanske bara jag som tycker att de är huvudmotivet när de finns med, deras lugn emot den lite mer dramatiska naturen. jag tycker att himlen gör att det inte blir tråkigt om man beskär den, jag tycker inte att den beskärda bilden ska ersätta den med kossorna på nåt vis utan att det kan bli en spännande egen bild. förlåt om jag var så otydlig hehe