kortläsare
Tänkte köpa mig en kortläsare och tänkte höra om vilka ni har och om kortläsarn skapar en mapp med dagens datum och vilken rekar ni ?
mvh/bjorsa
Kortläsaren blir bara som en till disk på din maskin.
En ny mapp att lägga bilderna i får du skapa själv.

#1 Ok ,satt å tittade igenom lite program på datorn och fann då hp lösningcenter som skapar mappar med datum åt en .Tycker att de blir lite lång pocess när man skall peta in bilderna de blir ett evigt bläddrande i kataloger och skapande av mappar men kanske de e bara jag som missat å att xp själv har någon lösning men som sagt hp lösningscenter som följde med skrivaren verkar ha lösningen :-)
mvh/bjorsa

Jag har en multi kortläsare. alla olika kortläsare och det blir som en egen enhet i datorn. inget automatiserat alls.

En multiläsare kan du få billigt, se till att ha USB2.
Hälsningar
Robert
USB2 innebär egentligen ingenting. USB 2.0 som det heter egentligen finns i tre hastigheter Low Speed 1,5Mbit/s, Full Speed 12Mbit/s och High Speed 480Mbit/s. En USB 2.0 enhet kan mycket väl bara stödja Low och Full så kolla att USB 2.0 High Speed (eller bara HS) står någonstans. Det skall vara en röd "flagga" över USB loggan för att visa att det är en certifierad USB 2.0 High Speed enhet.
#3 jag har som du, inköpt på scandinavian photo rätt billigt tror jag det var
Jo, jag nu då som är väldigt oteknisk undrar om det går fortare att föra över bilder via en kortläsare istället för kabeln?
Har en kortläsarre i datorn men har inte vågat använda den. Slangar bilderna via kabeln men som sagt det tar sin tid när det är hundratals bilder.
#7. Om du för över bilder direkt från kameran via kabel och batteriet tar slut eller datorn hakar upp sig så kan du förlora alla bilder du har på minneskortet i kameran. Om du använder kortläsare så har du inte det problemet.
Eddie

Jag har råkat ut för att kortläsaren har mixtrat med innehållet i kortet så att kameran inte kunnat läsa det.
Det är nog inte kortläsaren som mixtrat, utan datorn. Du har antagligen raderat eller formaterat kortet i kortläsaren. Det är ingen bra idé. Använd gärna kortläsare men radera inte kortet i läsaren utan i kameran så undviks många problem.
mvh/gurin som också är på jakte efter en snabb korläsare.