En bild av flera
Kan någon förklara hur jag gör en bild av flera i Photoshop Elements. Jag vill alltså lägga flera bilder på varandra så att det blir som flera exponeringar i en.
Vänliga hälsningar
Niklas

Nu vet jag inte hur elements fungerar, men ett alternativ är at tlägga dem i varsitt lager och sätta en transparens på vart lager.

De vill jag oxå veta de enda sättet jag hittat är image-apply image och att då ha två bilder uppe å då kan man blanda dom två bilderna och välja lite olika blandningar och procentsatser men om de e så man gör dubbelexponering i photoshop vet jag inte .
En sak jag märkte nu när jag provade var att bilder som jag minskat ner i photoshop gick inte att använda då de inte gick att välja en annan bild i apply image men bilder direkt från kameran gick
mvh/bjorsa

Går det att ha lagermask i Elements?
Robert
Det finns Lager, men jag vet inte riktigt om det finns lagermask (har inte riktigt kommit så långt).
Håller på att ta mig igenom "Photoshop Elements 3 för Digitalfotografer".
En bok som jag gillar, tar upp mycket av de vanliga sakerna man har nytta av vad gäller hur man i ett bildbehandlingsprogram behandlar sina bilder. Lite uppskärpning av bilderna, klipp och klistra, markeringstekniker, lager, färgkorrigeringar, retuschering av porträtt och även ett kapitel om hur man gör modeller av oss vanliga människor, tar bort bilringar osv om man nu vill det.
Har inte kommit så långt i den - men gillar den än så länge - känns som en bra väg in i ett stort verktyg :D
mvh Martin
Tack för era svar!
Vänliga hälsningar
Niklas